כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

איפה יוסל'ה? מנחם בקוממיות • גלריה בלעדית

יובל לאחר הפרשיה שהסעירה את המדינה שב יוסל'ה שוחמכר למושב קוממיות, בו הוסתר בעת החטיפה • לאחר ניחום בבית הרב - שיחזר את אירועי התקופה: "כלום לא השתנה"

יוסל'ה שוחמכר מנחם. צילום בלעדי: בחדרי חרדים
יוסל'ה שוחמכר מנחם. צילום בלעדי: בחדרי חרדים

בין המנחמים הרבים שפקדו בימים האחרונים את ביתו הצנוע של הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל מנדלזון זצ"ל, רבו של המושב קוממיות, הגיע אמש (ג') במפתיע יוסל'ה שוחמכר.

יוסל'ה - גיבור הפרשה שהסעירה את המדינה לפני למעלה מחמישים שנה, נלקח מידי הוריו על ידי סבו והוסתר במושב קוממיות.

לטענת השב"כ, יוסל'ה הוסתר בבית משפחת קוט במושב החרדי, בגיבויו של רב המושב, אביו של הגרמ"מ זצ"ל - הגאון רבי בנימין זצ"ל.

רב המושב נעצר בידי המשטרה, ומעצרו של הרב עורר סערה, בעקבות כך, פרסם רב המושב תצהיר מעל גבי העיתונות, בו הוא מגלה דעתו כי לא ידע על החטיפה והוא שוחרר ממעצר.

יוסל'ה הגיע לניחום האבלים, מלווה באיש ירושלים ישראל גליס, השומר על קשר עם יוסל'ה בשנים האחרונות.

תושבי קוממיות ניצלו את ההזדמנות לשמוע מעט מזכרונותיו על קוממיות. שוחמכר נענה ואמר כי הוא זוכר את הגאון רבי בנימין זצ"ל, והזכיר את הדרת הפנים שליוותה אותו, והרצינות שהיתה טבועה בו

בסיורו במושב התבונן על בית משפחת הרב שלמה זלמן קוט ז"ל שם הוחבא, ואמר "שום דבר כאן לא השתנה הכל אותו דבר - אותם בתים, אותם אבנים".

אחד מתושבי המושב מספר ל'בחדרי חרדים', "יוסל'ה שהה במקום כעשר דקות, כשהוא לוחץ בחמימות את ידיו של הרב החדש ר' ישראל יצחק, אחר כך ניחם אף את הנשים - בנותיו של הרב.

"ביציאתו פגש את האדמו"ר מגארליץ חתנו של הרב זצ"ל, יוסל'ה התעניין אצל האדמו"ר מי יהיה היורש ברבנות במקום הרב, האדמו"ר השיבו כי הענין לא ברור עדיין, וכי יש את האח רבי ישראל יצחק שהוכתר בלוויה לממלא מקום זמני, וכן את הבנים. יוסל'ה הוסיף ושאל האם יהיה מעמד ההכתרה והושב לו כי הכל הוא עניין של ימים. וימים יגידו.

"יוסל'ה שכמעט ושכח מהפרק החרדי של חייו, ותמיד נאלץ להשיב לשאלה איפה יוסל'ה? שב לקוממיות", אומר המושבניק, "הוא כאן בקוממיות! והניחום היה סגירת מעגל", סיים בתהרגשות.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}