כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

6 מטוסים של כנפיים מוחכרים לאמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס הגישה בקשה לפשיטת רגל היום • כנפיים גלובל ליסינג, שברשותה 23 מטוסים, היא חברה בת בבעלות מלאה של חברת כנפיים של תמי ודדי בורוביץ'

  • ג' כסלו התשע"ב
6 מטוסים של כנפיים מוחכרים לאמריקן איירליינס

6 מתוך 23 המטוסים של חברת החכרת המטוסים גלובל כנפיים ליסינג מוחכרים לחברת התעופה האמריקאית אמריקן איירלינס, שחברת האם שלה הגישה היום בקשה להגנה מפני נושים. את הבקשה הגישה לאור חובות בהיקף של 29.6 מיליארד דולר, כאשר בצד הנכסים לחברה 24.7 מיליארד דולר בלבד.

גלובל כנפיים ליסינג היא חברה מדווחת לאחר שגייסה לפני שנה כ-200 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב לציבור ששימשו אותה להתרחבות ורכישת מטוסים. החברה הינה חברה בת בבעלות מלאה של חברת כנפיים שבשליטת תמי ודדי בורוביץ'.

בכיר בענף התעופה הישראלי אמר כי בתרחיש שאמריקן איירלנס לא תצליח לארגן מחדש את חובותיה בתוך 3 חודשים תחויב החברה למסור את המטוסים לכנפיים. לדבריו, כנפיים התמודדה כבר מספר פעמים בעבר עם מקרים מסוג זה וכי להערכתו ניתן יהיה להחכיר את המטוסים מחדש בתוך חודשים ספורים.

למרות דברי הבכיר יש להזכיר כי ששת המטוסים שמוחכרים ל-AA הם מטוסים ישנים משנת ייצור 1990-1991, כאשר המגמה בעולם התעופה כיום היא להצטייד במטוסים חדישים יותר שהינם חסכוניים יותר בדלק סילוני שמהווה את המרכיב המרכזי בהוצאות של חברות תעופה בעולם.

5 מתוך 6 המטוסים רכשה כנפיים בתמורה ל-92 מיליון דולר מאמריקן איירליינס והחכירה לה אותם בהסמכי חכירה שתקפים עד לשנת 2014-2015.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}