כ' כסלו התשפ"ה
21.12.2024

מכירות רמי לוי גדלו ב-170 מ' ש'- התפעולי רק ב-125 אלף ש'

רמי לוי הסביר את השחיקה העמוקה ברווחיות בכך ש"החברה העדיפה לעמוד לצד ציבור הצרכנים בימי המחאה"

  • ג' כסלו התשע"ב
מכירות רמי לוי גדלו ב-170 מ' ש'- התפעולי רק ב-125 אלף ש'

המחאה החברתית ומלחמות המחירים בין רשתות השווק גרמו לירידה חדה ברווחיותה של רמי לוי. הרשת הקמעונית, המונה 20 סניפים שמתאפיינים במחירי מכירה נמוכים, הרוויחה 22.4 מיליון שקל, כלומר ירידה של 4.8% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010. מכירותיה של החברה צמחו ב-39% ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל לו והסתכמו ב-608 מיליון שקל.

הגידול בהכנסות נבע מעלייה של 4.2% במכירות של חנויות זהות, כלומר חנויות שפעלו במתכונת מלאה הן ברבעון השלישי של 2011 והן ברבעון המקביל לו ב-2010, וכן מפתיחת ארבעה סניפים חדשים בעפולה, בגבעת שאול, בראש העין ובנתניה שהגדילו את שטחי המכירה ב-7,800 מ"ר, כלומר ב-34%.

הרווח הגולמי של החברה צמח ב-25% ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2010, והגיע ל-127 מיליון שקל, שהם 20.9% מהמחזור בהשוואה ל-23.3% מהמחזור ברבעון המקביל לו ב-2010.

הוצאות המכירה והשיווק גדלו ב-40% ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2010, והסתכמו ב-90 מיליון שקל, שהם 14.8% מהמחזור, כלומר ללא שינוי בהשוואה לשיעורם ברבעון המקביל ב-2010, וזאת למרות הגידול של 39% במכירות. הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה ירדו ב-2% ברבעון השלישי של 2011 לעומת הרבעון המקביל לו בשנה שעברה והסתכמו ב-6.9 מיליון שקל. הירידה מוסברת בוויתור של רמי לוי על בונוס של 693 אלף שקל לטובת 780 עובדי החברה שמקבלים שכר נמוך. הבונוס נזקף להוצאות המכירה והשווק.

הרווח התפעולי של רמי לוי צמח ב-0.4%, כלומר ב-125 אלף שקל, ברבעון החולף בהשוואה למקביל לו ב-2010, והגיע ל-30.6 מיליון שקל, שהם 5% מהמחזור לעומת 7.0% מהמחזור ברבעון המקביל לו בשנה שעברה.

רמי לוי מסביר את השחיקה העמוקה ברווחיות הגולמית בכך ש"החברה ביקשה לשמור על מעמדה הפרו-צרכני ועל נאמנות הלקוחות שלה, והעדיפה בימי המחאה החברתית לעמוד לצד ציבור הצרכנים, להעמיק את המבצעים ולהוריד את המחירים כמענה והזדהות עם המחאה ולקראת החגים. באופן זה שמרה החברה על מעמדה ומיצובה כרשת המרכולים המציעה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר כשהיא עומדת לצד המחאה, ולא כמי שהמחאה מופנית נגדה", אומר רמי לוי ושולח את מי שאינו יודע ח"ן, להערת שוליים בה הוא מצטט כתבה של אתר אינטרנט לפיה פעילי המחאה החברתית שוקלים לקרוא לצרכנים שלא לקנות בשופרסל ובמגה בחגים.

לוי מעריך שברבעונים הקרובים תשוב רמת הרווחיות הגולמית לרמה שהיתה מקובלת בחברה ברבעונים שקדמו לרבעון זה, למרות שרמת המחירים ברשת עדיין נמוכה מרמתה לפני המחאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}