כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חוזה הקמתה של אפל יוצע למכירה פומבית

חברת סות'ביס תקיים את המכירה בעוד כשבועיים, ומעריכה שהמסמך המציין את "הפרק הראשון בסיפור של אחת מהחברות החשובות ביותר באמריקה" יימכר תמורת 100-150 אלף דולר

  • ג' כסלו התשע"ב
חוזה הקמתה של אפל יוצע למכירה פומבית

החוזה בן 35 השנים שסימן את ייסודה של אפל יועמד למכירה פומבית בעוד שבועיים, בעוד בית המכירות סות'ביס צופה כי יצליח למכור את המסמך תמורת סכום מקסימלי של 150 אלף דולר. סות'ביס תמכור את החוזה ב-13 בדצמבר כחלק ממכירה גדולה יותר של ספרים נדירים וכתבי יד, ומעריכה כי הוא יימכר תמורת 100-150 אלף דולר. בהודעה שהופצה אתמול, כינה בית המכירות הפומביות את החוזה "הפרק הראשון בסיפור של אחת מהחברות החשובות ביותר באמריקה".

המסמך, שמתוארך ל-1 באפריל, 1976 ומגיע ואורכו כשלושה עמודים, נחתם על-ידי המייסדים השותפים סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורון וויין. וויין, הפחות מוכר מבין השלושה, היה חיוני להקמתה של אפל, לדברי סות'ביס, שציטטה מהביוגרפיה האחרונה של ג'ובס שנכתבה על ידי וולטר אייזקסון. בגיל 41 דאז (77 כיום), גויס וויין על ידי ג'ובס כדי לשכנע את ווזניאק להוציא לפועל את השותפות. עבור השתתפותו, הוצעו לוויין מניות בשווי 10% מהחברה החדשה, אפל. ג'ובס ו-ווזניאק אמורים היו לפצל ביניהם את ה-90% הנותרים, על פי החוזה.

וויין, עם זאת, ויתר על חלקו בעסקה ימים בודדים לאחר מכן, כשקיבל 800 דולר תמורת מניותיו. בין השאר, עזב בעקבות השקעות לא מוצלחות בעסקים בעבר, כמו גם בשל העובדה שכל השותפים היו אחראים לחובות שהחברה החדשה עשויה לצבור. בשווי השוק הנוכחי של אפל, עשרת האחוזים של וויין היו יכולים להיות שווים כ-3.5 מיליארד דולר. וויין אישר את החוזה, אמרו בסות'ביס.

המכירה תכלול את החוזה והסכם המתעד את פרישתו של וויין מהחברה הצעירה. תזמון המכירה ינצל את הפרסום הרב שזכתה לו הביוגרפיה מאת אייזקסון, אשר נמצאת כרגע במקום השני ברשימת רבי המכר של אמזון ומובילה את רשימת ה"ניו יורק טיימס". ג'ובס מת בגיל 56, שישה שבועות לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל, תפקיד שמילא מאז 1997. אפל לא אמרה האם תשתתף במכירה הפומבית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}