כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

יו"ר אגד: "הנת"צ קיצר ב-30% את זמן הכניסה לירושלים"

מנכ"ל מטרופולין: "אם ניתן שירות טוב, נת"צים וכרטיסים משולבים - כולם ייסעו באוטובוסים. הדרישות עלו, המודעות עלתה והתחבורה הציבורית נהפכה לעסק מעניין"

  • ג' כסלו התשע"ב
אוטובוס בירושלים. צילום: יעקב נחומי
אוטובוס בירושלים. צילום: יעקב נחומי

"מתוך 700 מיליון נסיעות מדי שנה בתחבורה הציבורית, 630 מיליון הן באוטובוסים. הבעיה שלנו היא איך להטמיע בציבור את ההבנה שהתחבורה הציבורית משתפרת ומשתכללת מדי יום", כך אמר אתמול אלי בליליוס, יו"ר חברת סופרבוס, בכנס התחבורה והנדל"ן. "הבעיה האמיתית של התחבורה הציבורית היא התדמית", הוסיף בליליוס.

מנכ"ל מטרופולין, אילן קרני, אמר בהקשר זה כי "בכל העולם השימוש בתחבורה באוטובוסים מיועד לעשירון העליון, אבל רק אצלנו הפכו את התחבורה הציבורית לכלי לעשירון תחתון. אם ניתן שירות טוב, נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) וכרטיסים משולבים - כולם ייסעו באוטובוסים. הדרישות עלו, המודעות עלתה והתחבורה הציבורית נהפכה לעסק מעניין ברמת המקרו".

יו"ר מזכירות אגד, גדעון מזרחי, אמר שאם היו דואגים לאכיפה משטרתית בנת"צים, לא היה צורך בוויכוח על לוחות הזמנים ברפורמה בקווי האוטובוס בתל אביב. "הנת"צ בכניסה לירושלים ואיסור על כניסת משאיות בבוקר, קיצרו ב-30% את זמן הנסיעה לתחנה המרכזית בעיר", אמר מזרחי. "נכון שזה יותר סקסי להקים רכבות קלות - אבל תנו לדן למשל את ה-BRT בגוש דן ותראו איך זה יעבוד טוב יותר מרכבת קלה".

מנהל התפעול של נתיב אקספרס, האני דעקה, העיד כי החברה הכפילה את מספר המשתמשים באוטובוסים באשכולות ההפעלה שלה בצפון, וכי סלילת נתיבים ייעודיים היתה מאפשרת לקצר את משך הנסיעה מנצרת לתל אביב בשעה.

מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, ורכז התחבורה באגף התקציבים באוצר, אריאל אבלין, תלו ברשויות המטרופוליניות לתחבורה ציבורית את הפתרון הרגולטורי הנדרש לקידום הענף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}