כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חשש: הכרזת אמריקן איירליינס תפגע בפעילות אל על בארה"ב

לחברת אל על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם החברה האמריקאית, אשר הגישה בקשה לפשיטת רגל • אל על: "לא צפויים שינויים בפעילות החברה"

  • ג' כסלו התשע"ב
חשש: הכרזת אמריקן איירליינס תפגע בפעילות אל על בארה"ב

בענף התעופה בישראל הביעו היום (ג') חשש מפני פגיעה אפשרית עקב הכרזתה של חברת התעופה אמריקן איירליינס על פשיטת רגל, על אף הודעת החברה האם, כי פעילותה תימשך והנוסעים לא ייפגעו.

אמריקן איירליינס לא טסה לישראל וממנה, אך מקיימת שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת התעופה אל על.

ל-TheMarker נודע כי בחודש מאי 2010 נפגש מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, עם מנכ"ל אמריקן איירליינס, ג'ראר ארפי, בדאלס טקסס ודנו בהרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות. צוותי עבודה של שתי חברות התעופה סיכמו על הרחבת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי - "הקוד שרינג", והוספת יעדים לטיסות של שתי חברות התעופה.

הרחבת שיתוף הפעולה תבצעה במסגרת ההגבלות אשר נובעות מהורדת דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2 ע"י רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-FAA.

יעדי הטיסות בקוד המשותף תהיינה בתוך ארה"ב, כאשר דובר בנוסף על הוספת יעדים כמו אטלנטה, סיאטל ואל פאסו.

ישראל הורדה בדירוג מקטגוריה 1 של בטיחות הטיסה בסוף 2008; זאת לאחר שנכשלה בבקורת פיקוח רשות התעופה האזרחית (רת"א) על ענף התעופה בארץ. כתוצאה מכך הוטלו מגבלות על שיתוף פעולה של חברות תעופה אמריקאיות עם חברות תעופה ישראליות.

כך למשל, חברות תעופה אמריקאיות לא יכולות להוסיף את הקוד שלהן על טיסות של חברות תעופה ישראליות, כדי שתחשבנה כטיסה אחת. עם זה חברות ישראליות כמו אל על, יכולה להציע טיסות לנוסעיה מישראל דרך יעדי ביניים ומהן טסה חברת התעופה אמריקן איירליינס.

מחברת אל על נמסר היום בתגובה, כי "בהמשך להודעת אמריקן איירליינס, ע"פ המידע שנמסר לאל על לא צפויים שינויים בפעילות החברה, לרבות הסכם 'הקוד שרינג' עם חברת אל על. חברת אל על סמוכה ובטוחה, כי הסכמי הקוד שרינג ימשיכו להתקיים גם בתקופה לא פשוטה זו בענף התעופה".,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}