כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מלחמות השבת יגיעו לנתניה? • המאבק על הקניון

תושבי נתניה הקימו בימים האחרונים וועד פעולה שילחם נגד כוונת יזמי קניון חדש לפותחו בשבתות • "נצא למאבק ולא נוותר בשום אופן", אומר חבר המועצה החרדי

קניון הימים בנתניה. צילום: יח"צ
קניון הימים בנתניה. צילום: יח"צ

תושביה הדתיים והחרדים של העיר נתניה התאגדו בוועד פעולה שתכליתו למנוע כל אפשרות לפתוח את קניון 'עיר ימים' שנמצא בשלבי הבנייה הסופים בשבתות ומועדי ישראל- אופציה שעלתה לאחרונה.

בראש הוועד עומד, עו"ד ניסן שריפי והוא כולל תושבים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית. שריפי פנה בימים האחרונים לגורמים שונים במדינה ובניהם גם לראש עיריית נתניה, הגברת מרים פיירברג.

"אכן, פתיחת הקניון בימי-המנוחה תגרום לא רק לאילוצם של מאות עובדי הקניון לעבוד גם ביום מנוחתם, אלא שתביא את המוני בית-ישראל, ועימם תיירים ונופשים למיניהם, על רכביהם והסעותיהם אל רחובות השכונות הסמוכות, וקול שאון וקול המולה ימלאו את בתי התושבים השלווים וסביבותיהם", כתב שריפי.

"קול צפירות הרכבים ימהל בצעקות העוברים ושבים, וברור כי בכך לא תהא מנוחה ולא תהא שלווה לאף אחד מדיירי השכונות הסמוכות, גם לא בשבתות ובחגים, יש למנוע בכל האמצעים והכלים המשפטיים את פתיחתו של הקניון בימי המנוחה".

גם חבר המועצה החרדי, עקיבא יצחקי שמע על האפשרות שהקניון יפתח בשבת, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר: "אני לא אתן לעיר נתניה להיכנס לתוך מלחמת שבת בנתניה, הופתעתי למשמע הידיעה ואני וחבריי נילחם על כך שזה לא יקרה.

יצחקי מספר כי אם הקניון ייפתח בשבת: "אנחנו נצא למאבק בריש גלי, שבת זה מעל הפוליטיקה ומעל לכל דבר, אם נפגע בשבת היא תפגע בנו חזרה ועל כן אנחנו נעמוד על העקרונות האלו ולא ניתן לזה לקרות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}