כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ילד במעון? משרד התמ"ת הוריד חסמים

משרד התמ"ת הסיר שורה של חסמים ברישום למעונות יום: הורים למספר ילדים במעונות יוכלו לשלוח ערכת רישום אחת עבור כל הילדים - במקום ערכה נפרדת עבור כל ילד, כפי שנדרש עד כה

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

משרד התמ"ת הסיר שורה של חסמים ברישום למעונות יום - כך הודיע מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, לסגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, הפועל רבות בנושא, וזאת בעקבות דיוני הועדה לפניות הציבור.

לפי הנהלים החדשים, הורים למספר ילדים במעונות יוכלו לשלוח ערכת רישום אחת עבור כל הילדים אותם רושמים, במקום ערכה נפרדת עבור כל ילד, כפי שנדרשו עד כה.

הסרבול שהערים תחילה משרד התמ"ת גרם להורים רבים להתקשות במילוי השאלונים מחד, ומאידך לעיכובים בירוקרטים בטיפול בבקשות הרבות. הורים רבים פנו ללשכתו של ח"כ מקלב, ועדכנו בקשיים. כתוצאה מהקשיים נפלטו זכאים רבים מרשימת הסבסוד של משרד התמ"ת.

תקנה נוספת שהערימה קשיים על ההורים הייתה הצורך בהגשת תלושי שכר עדכניים של ההורים. במקרה שהאם הייתה בחופשת לידה ולא עבדה באותם החודשים, נדחה הטיפול בבקשת המשפחה לסבסוד משרד התמ"ת עד לחזרתה לעבודה, ובינתיים נאלצו ההורים לשלם מחיר מלא עבור המעונות.

כעת, עדכן משרד התמ"ת את ח"כ מקלב, כי בעקבות פנייתו שונה הנוהל לקביעת דרגות לפעוטות לאמהות שבחופשת לידה, וכך לא תפגע דרגת הסבסוד שנקבעה לילד הנוסף במעון, עד לחזרת האם מחופשת הלידה.

בנוסף, הודיע מנכ"ל משרד התמ"ת, שבעקבות העומס הרב על המוקד הטלפוני של המשרד, ממשיך משרד התמ"ת במאמציו להכשיר את כוח האדם במענה הטלפוני, ובשבוע הבא אף ייפתח קורס נוסף להכשרת מוקדנים. כן ציין, שהמשרד עדיין בודק מדוע מספר הילדים הרשומים למסגרת מעונות היום הנתמכים על ידי משרד התמ"ת נמוך בהשוואה לשנים קודמות.

במענה לשאלתו של ח"כ מקלב על העודף התקציבי שנותר בידי משרד התמ"ת משנת הלימודים הקודמת, השיב קדמי כי כחלק מיישום מדיניות הגדלת היצע המעונות של המשרד, פורסמו בימים האחרונים ארבעה מבחני תמיכה נוספים לבינוי ושיפוצים של מעונות יום במהלך השנה הקרובה, מלבד תקציב הבינוי והשיפוצים הקיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}