כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מלחמה על ציון רשב"י • "הגולה כמדורת האש"

המלחמה נגד הפקעת ציון הרשב"י והעברתו לידי גוף ממלכתי - מבעירה שוב את רחובות ירושלים • לוחות המודעות כוסו במודעות של גדולי ישראל נגד ההחלטה • צפו

ההדלקה במירון. צילום ארכיון: יעקב כהן
ההדלקה במירון. צילום ארכיון: יעקב כהן



המאבק נגד הקמת מינהל ממלכתי שיהיה האחראי על מתחם ציון הרשב"י, והכוונה להמשיך בהליכי הפקעת המתחם מידי ה'הקדשים' מחזירים את ראשי המאבק - לרחובות.

לוחות המודעות בערים החרדיות כוסו היום בשלל מכתבים, עליהם חתומים רבנים וראשי ישיבות, הכותבים כי יש לעשות כל שאפשר בכדי למנוע את המהלך.

המכתב הראשון הוא מכתבם של הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. במכתבם הם קוראים: "מוטלת חובה על כל מי שהיכולת בידו לעשות כל צטדקי לבטל את הדבר".

המכתב פורסם לפני חודשים, אך העסקנים המתנגדים להחלטה, הדפיסו והפיצו אותו כעת בשנית.
מכתב נוסף, של חברי בד"ץ העדה החרדית, ובראשם הגאב"ד - הגרי"ט וייס, והראב"ד - הגר"מ שטרנבוך, שנתלה ברחובות השכונות החרדיות קורא: "אנו מכריזים בזה היה לא תהיה! לא נחריש ולא נשקוט נוכח מזימה זו. חובה על כל אחד ואחד להרעיש עולמות וכל הגולה תהיה כמדורת אש".

על המכתב השלישי חתומים הרבנים הספרדיים ובניהם הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגר"ר אלבז ועוד – ובו נכתב: "כל מי שידו במעל לא ינוקה כי פוגעים בזה בהאי תנא אלוקי המרגיז ממלכות".

מכתב נוסף של הגרד"מ סאלאוייציק: "דבר זה הוא גזירה נוראה מאד וחובה על כל מי שיש בידו לעשות הכל למנוע את זה".

יצויין, כי כל המכתבים נכתבו כבר לפני חודשים, שעה שהפקעת הציון רק עלתה לסדר היום, אך היום, כאמור, הם הודפסו והופצו בשנית.

כל סוגי המודעות











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}