כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הרב נחקר בחניית הישיבה • זמן החקירה: 47 שניות

הרב גדעון בנימין סירב להגיע לתחנת משטרה בכדי להיחקר על חתימתו נגד העסקת ערבים • חוקר הגיע לחניית הישיבה בה הוא מלמד והוא נחקר במשך 47 שניות • צפו בחקירה

הרב נחקר בחניית הישיבה • זמן החקירה: 47 שניות



הרב גדעון בנימין, רב היישוב נוף איילון, נחקר אתמול (ב') במה שנראה כחקירה המהירה בתולדות משטרת ישראל.

החקירה נערכה בעקבות חתימתו על כרוז שפורסם לאחר הטבח בישיבת מרכז הרב בירושלים, בו רצח ערבי שעבד כנהג הסעות, שמונה מתלמידי הישיבה.

בכרוז קראו הרבנים להימנע מהעסקת ערבים.

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה לפני למעלה משנתיים לפתוח בחקירה נגד הרבנים שחתמו על הקריאה. במשך זמן ממושך, סירבו עקרונית רוב הרבנים להיחקר, בטענה כי מדובר בעניינים הלכתיים.

בתחילת השבוע, הזמינו חוקרי המשטרה את הרב גדעון בנימין משלעבים לחקירה במשרדיהם, אך הוא סירב להגיע. בהמשך ביקשו החוקרים מהרב לבוא לחקירה בתחנת משטרת מודיעין הסמוכה לשלעבים, אולם הרב סירב ואמר לחוקרים כי מבחינתו עזיבת הישיבה לצורך חקירה, שאיננו מתכוון לשתף עימה פעולה, מהווה "ביטול תורה".

לבסוף סוכם כי חוקר יגיע לחניית הישיבה בשעלבים, והחקירה תיערך ברכב המשטרתי.

החוקר, שהגיע לרחבת הישיבה, מצא את הרב בנימין כשהוא מלווה ברבני הישיבה ובעשרות מתלמידיה, שהצהירו כי ימתינו בסמוך, על מנת למחות, כהגדרתם, "על קיום החקירה הפוגעת בכבוד התורה ובתפקידם של הרבנים להורות הלכה".

ראש הישיבה, הרב יחזקאל יעקובסון, אמר לחוקר לפני החקירה:"אנחנו מבינים שזה לא עניין אישי שלך ולא של המשטרה, אלא של הפרקליטות. הבנו שהמשטרה מבינה את העניין של כבוד הרבנים, לכן אנחנו ממש עצרנו פה את האנשים מלעשות בלגאן. ניתן לכם אותו בכבוד ותחזירו אותו לנו בשלום".

47 שניות לאחר שנסגרו דלתות הרכב המשטרתי, הן נפתחו שוב, לאחר שהרב נשאל מספר שאלות - ובכך הסתיימה החקירה.

צילום הוידאו: צוריאל גביזון - הקול היהודי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}