כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גוגל מכינה את המצרים לבחירות

ענקית הרשת מציינת את יום פתיחת הקלפיות במצרים ב-doodle מיוחד • כמו כן פתחה החברה אתר המכוון אזרחים לקלפיות וערוץ יו-טיוב המשדר סרטוני תעמולה

  • ב' כסלו התשע"ב
doodle של גוגל לקראת הבחירות במצרים  צלם: גוגל
doodle של גוגל לקראת הבחירות במצרים צלם: גוגל

בענקית הרשת גוגל בחרו להדגיש את תאריך הבחירות במצרים באמצעות דודל (Doodle) מעוצב שמתנוסס היום על דף הבית של גוגל מצרים. כל אות בלוגו של החברה עוצבה כדמות המשתתפת בהליך בחירות; עומדת בתור לקלפי או משלשלת פתק לתיבת ההצבעה.

היום (ב') נפתח במצרים השלב הראשון בבחירות לפרלמנט, עשרה חודשים לאחר תחילת ההפיכה במדינה. מדובר בבחירות החופשיות הראשונות שנערכות במדינה מאז שלטון מובראק. קלפיות הוצבו בתשעה מחוזות במצרים, בהם קהיר, אלכסנדריה ופורט סעיד. סמוך למוקדי ההצבעה השתרכו תורים ארוכים, של אנשים שעבור חלקם מדובר בהצבעה הראשונה בחייהם. על פי שליח "הארץ" אנשיל פפר, אלפי מועמדים, נציגי עשרות מפלגות ועצמאיים יתחרו על 168 מושבים בפרלמנט.

כחמישים מיליון בעלי זכות ההצבעה רשומים במצרים, וכשליש מהם צפויים להצביע ביומיים הקרובים. מדובר בסיבוב ראשון מתוך שלושה סיבובים בבחירות לפרלמנט ולבית העליון, שיימשכו עד סוף חודש פברואר 2012. טרם קבעו תאריך לבחירות לנשיאות, אבל המועצה הצבאית העליונה הבטיחה שהם יתקיימו עד סוף יוני 2012.

אתר "ערב קראנץ'" מדווח כי גוגל פתחה מרכז מידע מקוון בכתובתhttp://google.com.eg/elections, המכוון את אזרחי מצרים אל מוקדי ההצבעה. האתר מהווה גם אגרגטור מידע בנוגע להליך הבחירות ולמפלגות השונות. בתמיכת גוגל, ה-BBC ועיתון החדשות המצרי "אל מסרי אל יום" עלה לאוויר ערוץ יו-טיוב מיוחד, https://www.youtube.com/sayyedqararak המשדר סרטוני תעמולה של מועמדים בבחירות.

במהלך ההפיכה במצרים נקטה גוגל מעורבות גלויה, בין היתר באמצעות הפעלת שירות מיוחד שאפשר לאזרחים להעביר מסרים בטוויטר באמצעות שיחת טלפון, כאשר האינטרנט במדינה הושבת בהוראת השלטונות. כזכור, ואיל גונים, מנהל השיווק של גוגל במזרח התיכון וצפון אפריקה, הפך לסמל של המהפכה בזכות פעילותו ברשתות החברתיות להתנעת ההפגנות נגד שלטון מובארק. "אנחנו בהחלט גאים לראות עובדים בגוגל נוקטים בעמדה בסוגיות אלה", אמרה דוברת גוגל ג'יל הייזלבקר בחודש פברואר, כשנשאלה על עמדת החברה בנוגע לפעולותיו של גונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}