כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נצחון לקשישים הנכים: יזכו בהנחות מיוחדות

אושר בכנסת קשישים נכים יזכו להנחות גדולות ומיוחדות בתשלומי ארנונה, חשמל, תרופות, קופות חולים וטלפון בזק • יוזמת החוק: "היה ניתן לאשר את התקנות כבר לפני שנה"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

הקשישים הנכים יכולים לנשום לרווחה.

בדיון שנערך הבוקר בועדת העבודה והרווחה לאישור חוק האזרחים הוותיקים של ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו), אושרו תקנות המעניקות לקשישים שעברו מקצבת נכות לקצבת זקנה ואשר לא משתלמת להם השלמת הכנסה - הנחות בתשלומי ארנונה, חשמל, תרופות, קופות חולים ובזק.

אישור תקנות החוק שעבר בקריאה שנייה ושלישית לפני למעלה משנה, הגיעו באיחור בשל סחבת משרדי הממשלה השונים שמעניקים את ההנחות.

"זהו יום ניצחון לקשישים הנכים", אמרה ח"כ שמטוב בתום ההצבעה על התקנות, "למרות שעכשיו למעלה מ-20,000 קשישים נכים יזכו להנחות, יש עשרות קשישים שנפטרו במהלך השנה האחרונה בלי שזכו לראות את החוק יוצא לפועל".

לדברי ח"כ שמטוב אישור התקנות מלווה בתחושת עצב משום שהקשישים לא יקבלו את כל ההנחות רטרואקטיבית. "החוק ציין במפורש כי התקנות צריכות להגיע לשולחן הועדה תוך חודש ובכנסת מיישמים את המושג חלם כשחודש הופך לשנה".

בין ההטבות להם יזכו הקשישים הנכים נכללת הנחה של 100% בארנונה עד ל-100 מטרים, 50% הנחה בתעריף החשמל, 50% הנחה ברכישת תרופות, הנחות בטלפון הקווי של בזק וכן מענק חימום לחורף בסך 520 שקלים. ח"כ שמטוב הודתה ליו"ר הועדה, ח"כ חיים כץ על שנאבק למען החוק שלה וסיכמה: "משימה אחת הושלמה וכעת נמשיך לאתגרים נוספים למען הקשישים, פליטי וניצולי השואה".

נזכיר כי סיעת "ישראל ביתנו" התנגדה בתחילה לדו"ח ועדת טרכטנברג בטענה כי אינו מטפל מספיק בנושאים חברתיים שונים החשובים לסיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}