כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כתב אישום חמור נגד ה'אם הסוהרת'

הוגש כתב אישום חמור נגד האם מצפת שלא אפשרה לילדיה לצאת מביתה 18 שנה • נהגה גם להכות את ילדיה ולאיים עליהם • פרקליט האם: "היא זקוקה לעזרה נפשית"

בן האם 'הסוהרת'. צילום: ערוץ 2
בן האם 'הסוהרת'. צילום: ערוץ 2

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ב) לבית המשפט השלום, כתב אישום נגד ל', בת 57, הנאשמת בהתעללות בשני ילדיה וניתוקם מהעולם.

שופט בית המשפט השלום קבע היום (ב) כי האם תועבר לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי, שיבדוק את מצבה הנפשי ואת מידת כשירותה לעמוד לדין.

לפני יותר מ-20 שנה עלתה האם לישראל יחד עם בתה, התגרשה מבעלה ומחשש שמא תאותר על ידו, לא נרשמה היא ובתה במרשם האוכלוסין של ישראל. מאז ועד היום השתמשה האם בזהות של אישה אחרת.



אחרי כמה שנים נולד לה בן, אך מחשש שמא יאתרו אותה, ילדה אותו בביתה ולא רשמה אותו במרשם האוכלוסין.

המשפחה חייה בקרב קהילה חרדית בצפון הארץ והאם נאשמת שמעולם לא שלחה את ילדיה למוסד לימודי, נהגה להכותם ואיימה על בתה שתקרא למשטרה ותחזיר אותה לאביה. היא לימדה את בתה שיש לפחד מגורמים רשמיים של המדינה, ואף ניתקה אותם מכל מגע חיצוני. "רק אני ואלוקים יכולים לעזור לכם", אמרה להם.

עוד על פי האישום, האם איימה על בנה כי אם לא ישמע בקולה, הקב"ה "ישלח ברקים" ויפגע בו, וכי הוא יקבל עונש שריפה בגיהנום. לבתה אמרה כי השטן נמצא בתוכה ויש לה קשרים עמו כך שבאפשרותה לספר לה מה תוכניותיו.

מידי פעם הייתה משקה את בנה בוודקה ומריצה אותו ברחבי הבית כדי שיתעייף ויישן מבלי להעיר אותה. כך גם נהגה לשים כרית על פניו ולומר לו שהפעולה הזו תוציא ממנו את השטן.

הפרקליטות מאשימה את ל' בעבירות של התעללות בקטין, תקיפת קטין, תקיפה סתם, איומים והתחזות לאדם אחר. במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את האם עד תום ההליכים.

פרקליט האם, עו"ד להמן אמר: "לפי המימצאים מרשתי אינה האם המתעללת שניסו לציירה מלכתחילה. האם היא קורבן של מצבה היא נמלטה מארה"ב מפחד האב. "מכאן ואילך שרשרת של טעויות, גרמו למצב הנוכחי. בטוחני שבסופו של יום גם הפרקליטות תבין כי הדרך הנכונה בתיק זה היא דרך הטיפול והשיקום ללא ענישה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}