כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בקרוב: מס הכנסה על תרומות לרבנים ומקובלים

בית המשפט העליון המליץ לרשויות המס, להסדיר הטלת מס על תרומות הניתנות למקובלים ואדמורי"ם • לפי האומדן, תעשיית הברכות והקמיעות מגלגלת מיליארדים בשנה

האם ייאלץ לשלם מס? באבא ברוך אבוחצירא
האם ייאלץ לשלם מס? באבא ברוך אבוחצירא

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, המליץ אתמול (א') לרשויות המס להסדיר הטלת מס על הכנסותיהם של רבנים ומקובלים, זאת במסגרת דיון שנערך בבית המשפט העליון.

במסגרת הדיון, שעסק בעניינו של המקובל והנומרולוג רמי שקלים, אמר השופט הנדל כי יש להבדיל בין מקובלים המעניקים ייעוץ תמורת תשלום, לבין מקובלים ואדמורי"ם המקבלים תרומות כאות הערכה מחסידיהם.

עם זאת הוסיף כי, "הנותן שירות דת שבגינו מקבל, על פי המוסכם מראש, תרומה למוסד בגין יעוץ על סמך תורת הסוד, אינו יכול להשתחרר מההשלכות של נטילת הכסף לכיסו הוא, רק בשל כך שהוא נועל את המפגש בינו לבין הלקוח במפתח של ברכה".

עוד הוסיף השופט והמליץ כי, "טוב תעשה המדינה אם תסדיר את העניין, כפי שהודיעה שבכוונתה לעשות".

למעשה, כבר לפני כעשור שנים הודיעו חוקרי מס הכנסה כי הם מתכוונים לפעול לגביית מסים מהכנסותיהם של מקובלים ורבנים המעניקים ברכות וקמיעות. מס הכנסה אף בדק במסגרת זו את הכנסותיו של בבא אלעזר זצ"ל ונדהמו לגלות סכומי עתק בחשבונותיו.

נציבת מס הכנסה דאז, טלי ירון אלדר, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, וביקשה כי יגבש הנחיות ברורות לגביית תשלום מס על תרומות. אולם, עד כה לא אין עדיין כללים משפטיים ברורים בנידון.

על פי הערכות, מפעלי הברכות והקמיעות, ותעשיית חצרות המקובלים והאדמורי"ם מגלגלת מיליארדים של שקלים בשנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}