כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'מדראנו חובש כיפה' סולק מגבעת שמואל - כי הוא דתי מידי

מופע קרקס המיועד לציבור הדתי בוטל ברגע האחרון על-ידי ראש עיריית גבעת שמואל • המפיקים: ראש העיר חושש מהצפת מבקרים מבני-ברק • העירייה: "לקרקס אין רישיון עסק"

אוהל קרקס. אילוסטרציה
אוהל קרקס. אילוסטרציה

האם "חשש מתנועה מוגברת של חרדים בגבעת שמואל", הביא את ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, למנוע קיום מופע בעירו בחג החנוכה?

כך לפחות טוענים אנשי 'קרקס מדראנו'.

הקרקס הנודע מתכנן להפיק השנה את 'מדראנו חובש כיפה' - גרסה צנועה ומותאמת של מופע הקרקס, המיועד לציבור הדתי.

קופי עציוני, איש 'טבת הפקות' שהביא ארצה את המופע, אומר כי נציגיו פנו למספר רשויות כדי לחתום על הסכמי התקשרות לתקופת ההמשך: קריית אונו, בית שמש, חדרה וגבעת שמואל. "כל ארבעת הרשויות קיבלו אותנו בברכה וקיימנו מופעים מוצלחים באתרים הללו", הוא אומר..

"אשר לגבעת שמואל, נפגשנו בסוף אוגוסט עם רכזת התרבות של גבעת שמואל, כדי לבצע בדיקת היתכנות למופעי הקרקס במקום. נכון, לא הצגנו בפניה את נושא התאמת חלק מההצגות לציבור הדתי. מי בכלל העלה בדעתו שמועצה מקומית תתנגד שנספק שירות לתושביה הדתיים שהם כחמישים אחוז מתושבי גבעת שמואל? לא חשבנו שיש צורך לציין זאת במיוחד".

בתום בדיקה שביצעה, לטענתה, עם ראש העיר הודיעה רכזת התרבות, מירי אסנר, לעציוני שהרשות תארח את הקרקס, והפנתה אותו למהנדס העיר, שהציע מספר מיקומי שטח לאירוח הקרקס. "בתום סיור בשטחים שהמליץ מהנדס העיר נבחר השטח שמול קניון הגבעה", אומר עציוני.

אולם במהלך פתיחת תיק הרישוי במחלקת רישוי עסקים על-ידי מפיק הקרקס, הופיע לדברי המפיקים, "לפתע ראש העיר יוסי ברודני, וגירש את המפיק מהמשרד, באומרו לטענתו: 'אתה לא תעשה פה קרקס, לא על אדמה עירונית ולא על אדמה פרטית!' והורה להפסיק את תהליך פתיחת התיק. נדהמנו", אומר עציוני.

לדבריו, כל הניסיונות להיפגש עם ראש העיר ולהציע פתרונות, נתקלו בסירוב. גם העובדה שהקרקס כבר פרסם תכניות ולוחות זמנים (מופעים 'חובשי כיפה' ומופעים רגילים לציבור כללי) ואלפי כרטיסים שכבר נמכרו, לא שכנעו את ראש העיר לוותר - והמופע עבר לאור-יהודה הסמוכה.

מה פשר ההתנגדות? אנשי הקרקס טוענים שראש העיר התבטא כי הוא חושש מהצפה של דתיים בעיר. ראש העיר עצמו דתי וחובש כיפה, כך שיש להניח שהוא מתכוון לאורחים חרדים מבני-ברק הסמוכה. כך, לפחות, בטוחים אנשים המקורבים להפקה, עימם שוחח 'בחדרי חרדים'.

תגובת העירייה: "מדובר ביזם פרטי שלא תיאם את הנושא עם העירייה ולכן לקרקס כלל אין רישיון עסק לשם קיומו בעיר, על כל המשתמע מכך".

בשיחה ל'הארץ' הודה ראש העיר כי ביטל את המופע לאחר שנודע לו שהוא הותאם לדתיים בלבד. "חשתי מרומה", אמר, "שלא הודיעו לי על כך מראש".

ראש העיר חושש מהפרת האיזון בעיר בין לחילוניים, הסביר אחד ממקורביו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}