כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הנופש חושף: כך חיללה תנובה את השבת • בלעדי

נופש חרדי שנסע לנופש סופשבוע באילת גילה: משאיות של חברת 'תנובה' מחללות את השבת בריש-גלי בנמל המסחרי של אילת • רבה של תנובה: "מצירים וכואבים"

המשאיות, צולם בערב שבת. צילום: בחדרי חרדים
המשאיות, צולם בערב שבת. צילום: בחדרי חרדים

השערורייה הבאה התגלתה במקרה: חרדי שהגיע לנפוש באילת בסוף השבוע האחרון לא האמין למראה עיניו.

ביום שישי האחרון יצא הנופש עם בני משפחתו לסיור בנמל אילת.אחד מבני המשפחה הבחין באוניית משא שעל סיפונה עמדו עגלים ובקר. בסמוך לאוניית המשא עמדו משאיות של חברת 'בוקובזה' שהמתינו לקבל את העגלים והבקר בכדי להעביר אותם לפיטום – ולאחר מכן לשחיטה.

לאחר תפילת השבת יצא עם בני משפחתו להליכה רגלית באזור הנמל. כשהגיע, הבחין שבסמוך לאוניית המשא עומדות משאיות של חברת 'אדום אדום' הנמצאת בבעלות תנובה. מיודענו התקרב והבחין שנהגי המשאיות פורקים את הבקר והעגלים מהאוניה בעיצומו של יום השבת.

לאחר שהעמיסו את המשאיות, יצאו הנהגים לדרכם – כל זאת כאמור בעיצומו של יום השבת – כשעליהם הבקר והעגלים. יצויין, כי על המשאיות הוטבע חותמת: 'כשר'.

המותג 'אדום אדום' נמצא תחת כשרות של הרבנות כשלעיתים זוכים העגלים להכשר של הרב מחפוד.

הרב זאב ויטמן, רבה של תנובה, מסר בתגובה: "מה שפרקו במקום היו עגלים חיים שהגיעו מאוסטרליה שמיועדים להגיע למפטמות לצורך גידול, ושעד שהם יגיעו לשערי מפעל בקר תנובה תעבור עוד שנה תמימה, כך שאין כל נפקות הלכתית וכשרותית לשאלה אם מישהו חילל שבת במהלך פריקתם מהאוניה.

"גם אם ברור ומוסכם על כולנו, שפריקה כזו גם אם היא נדרשת משום צער בעלי חיים יכולה להיעשות רק ע"י גוי ואין כל מקום שיהודי יחלל שבת באיסור תורה למניעת צער בעל חיים.

ואכן קבלן הפריקה היה גוי ואני מבין שמה שהיה זה לא חילול שבת בעצם הפריקה שנעשתה ע"י גויים אלא חילול שבת מצד אנשים שרק נכחו במקום כדי לצפות ולפקח על הפריקה, ואם כך, אני מניח שיש הרבה מאוד דברים שאנו נהנים מהם הן בירקות, פירות עופות, ביצים ועוד ועוד והן בדברים אחרים שאינם קשורים באופן ישיר לאוכל, כמו למשל דלק ועוד הרבה מאוד דברים אחרים, שבמהלך הכנתם או גידולם או הכנת חומר הגלם מהם הם מיוצרים מישהו חילל שבת בהקשר לייצורם או הכנתם, ולא שמענו מעולם מי שחושש לכך, מעבר לעובדה שכולנו מצירים וכואבים כל חילול שבת הנעשה במדינת ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}