י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

רבעון של הפקה מלאה לגבעות: השותף הכללי שילשל לכיסו 5.4 מיליון שקל

השותפות הציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 8.3 מיליון שקל

  • ב' כסלו התשע"ב
טוביה לוסקין
טוביה לוסקין

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם המבצעת את קידוח "מגד 5" הסמוך לראש העין, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2011. זהו הרבעון השני בו מכרה השותפות נפט באופן מסודר, לאחר שבסופו של הרבעון השני החלה במבחני ההפקה ארוכי הטווח שאמורים לתת לשותפות מושג על ההפעלה השוטפת של הקידוח ומכירת הנפט. מבחני הפקה ארוכי טווח אלו את הנפט מוכרת גבעות, על פי הערכות, לבתי הזיקוק.

ברבעון השלישי של שנת 2011 הופקו 69,336 חביות נפט, ונמכרו 67,131 חביות תמורת 7.4 מיליון דולר או 26.2 מיליון שקל. מדובר בכמות ממוצעת של 770 חביות ליום במחיר ממוצע של 110 דולר לחבית, בדומה למחירה בשוק העולמי של חבית נפט מסוג SWI. השותפות הציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 8.3 מיליון שקל, ונכון לסוף ספטמבר נמצאים בקופת החברה 44.2 מיליון שקל במזומן.

השותף הכללי של גבעות, שילשל לכיסו 22 דולר מכל חבית שנמכרה, לפי הוצאות, במסגרת תמלוגי העל השערורייתיים שהוא גובה של 20% מההכנסות. בסך הכל, קיבל השותף הכללי 5.4 מיליון שקל ברבעון, בעוד שהתמלוגים למדינה עמדו על 3.3 מיליון שקל. בנוסף לתמלוגי העל, קיבל השותף הכללי (בשליטת מספר חברות פרטיות השייכות בעיקר לגיאולוג טוביה לוסקין ולדירקטורים נגה בן דוד ושמואל בקר) 1.45 מיליון שקל בתור הוצאות הנהלה וכלליות, ולוסקין עצמו קיבל שכר נוסף של 91 אלף שקל.

בתוך כך, הגישה היום גבעות עולם בג"צ נגד חוק מיסוי רווחי הנפט, שעבר בכנסת במהלך השנה והתבסס על מסקנות וועדת ששינסקי להגדלת נתח המדינה בתגליות הגז. העתירה הוגשה על ידי עו"ד יחיאל כשר ממשרד פרופ' יובל לוי ושות' ועו"ד חיים אינדיג המלווה את גבעות כבר זמן רב ובה מבקשת השותפות לא להחיל את החוק החדש עליה. מדובר בעתירה השלישית המוגשת לבג"צ בנושא, לאחר ששתי הקודמות הוגשו על ידי משקיעי ישראמקו ותמר.

לדברי גבעות, יש להתחשב בה באופן מיוחד, מכיון והסיכוי למציאת נפט ביבשה היה נמוך בהרבה מסיכויי ההצלחה בחיפושי גז בים וגם מכיון ו"עיקר משקיעיה של גבעות עולם הינם משקיעים פרטיים מקרב הציבור הרחב והשלכות החוק על משקיעים אלו הינן עוד יותר דרסטיות וממילא עוד פחות צודקות".

אחרי עלויות הפקה לחבית ותמלוגים למדינה, נותר לבעלי המניות 65.15 דולר מכל חבית נפט (59%). בשורה התחתונה, מציגה גבעות רווח נקי של 11.7 מיליון שקל. מדוב ברבעון הראשון בתולדותיה, שכן בעשרים השנים האחרונות חיפשה השותפות נפט ולא רשמה רווחים כמעט.

ברבעון הרביעי של השנה, הכולל את החגים, ירד קצב ההפקה וב-44 הימים האחרונים הפיקה גבעות 31,257 חביות, ממוצע של 710 חביות ביום, במחיר ממוצע של 108 דולר לחבית. גבעות מפיקה נפט גם בשבת, באופן אוטומטי, על ידי היתר רבני מיוחד שקיבלה. נראה כי גבעות עומדת יחסית ביעד שהציבה לעצמה - הפקה של 780 חביות נפט ביום מקידוח מגד 5.

על פי השותפות, היא מתכננת כעת את בארות 6,7 ו-8 בשדה מגד כולו, הנמצאות כולן בשטח אש. נכון לכעת, אישר צה"ל את השימוש הזמני בהן. תוכנית הפיתוח הרב שנתית לשדה כולו, שכבר הוצגה לפני כחצי שנה, כוללת 40 בארות בשטח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}