כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הרכבת קלה, התאונה קשה • צפו בזירת התאונה

ארבעה ימים לפני שתחל לפעול בצורה מסחרית - פגעה הרכבת הקלה בהולך רגל שנפצע באורח קשה • זק"א: "התרענו רבות. היום קרה מה שכולם ציפו לו" • תמונות מהזירה

צילום זק"א
צילום זק"א

רכבת הקללה: לאחר שלושה וחצי חודשים בהם פועלת הרכבת הקלה בירושלים, מגיעה תאונת הרכבת הראשונה.

בשעות הצהריים, סמוך לשעה 15:10, פגעה הרכבת הקלה בהולך רגל שצעד על פסי הרכבת בין כיכר הצנחנים לכיכר ספרא. כונני איחוד הצלה וצוות מד"א ירושלים העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצוע.

הולך הרגל, קשיש כבן 86, תושב מזרח ירושלים, פונה במצב קשה מאוד, מחוסר הכרה ולא יציב, ליחידת הטראומה בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

מבית החולים, נמסר כי מצבו מוסיף להיות קשה.

תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני מיד עם התרחשות התאונה, וחודשה בשעה 16:30 לאחר סיום בדיקת הממצאים הראשונים.

חיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים של זק"א, אומר ל'בחדרי חרדים' "התרענו רבות בנושא בטיחות הולכי הרגל על פסי הרכבת הקלה, והיום אירע מה שצפו רבים: הולך רגל נפצע קשה מהרכבת. אנו יודעים שייקח זמן עד שהולכי הרגל יתרגלו לנוכחות הרכבת, אשר המסילות שלה אינן מגודרות. הולכי הרגל חייבים לעבור רק במקומות המסומנים לכך, גם אם הדבר דורש מספר דקות של הליכה".

מדוברת משטרת ירושלים נמסר, כי מבדיקה ראשונית של בוחני אגף התנועה של משטרת ירושלים עולה, כי גבר מבוגר ללא מסמכים מזהים עליו חצה את פסי הרכבת מהשער החדש לכיוון שער שכם. הוא נפגע מהרכבת שנסעה מכיוון צפון לדרום. חקירת המקרה נמשכת.

מהנהלת הרכבת הקלה נמסר: "מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הולך הרגל חצה את המסילה במקום אסור. נהג הרכבת הקלה פעל על פי התרגולת: צפר ובלם בלימת חירום. סטיפיס מבצעת תחקיר של האירוע".

גבי, מתנדב 'איחוד הצלה', סיפר כי התקבלה קריאה על תאונה קשה סמוך לשער יפו. "כשהגעתי למקום תוך זמן קצר ראיתי איש קשיש שוכב על הדשא בסמוך לפסי הרכבת, כשהוא מחוסר הרכה, עם חבלת ראש ודימום מהמצח. עוברי אורח סיפרו לי כי הולך הרגל התקרב לפסים, הרכבת בלמה את נסיעתה, אך לא הצליחה למנוע את הפגיעה בו".

פרמדיק מד"א, עוז גלזל, סיפר: "הגענו לזירת התאונה וראינו גבר בשנות ה-70 לחייו, כשהוא מוטל על הקרקע מחוסר הכרה. הרכבת פגעה בו, אבל לא דרסה אותו. פינינו אותו לבית החולים במצב לא יציב, כשהוא מורדם ומונשם".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}