כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

4,000 אבוקות של אור האירו את איסטרן-פרקווי • גלריה ורשמים

שליח 'בחדרי חרדים' לכינוס השלוחים עם רשמים, ותמונות • מהתמונה המסורתית של 4,000 שלוחים מכל רחבי העולם, דרך התפילה הנרגשת על ציונו של האדמו"ר זצוק"ל • מיוחד

רחבת 770, הבוקר. צילום: שטורעם.נט
רחבת 770, הבוקר. צילום: שטורעם.נט



הבוקר, כבר בשעה מוקדמת, הפכה חזיתו של בניין 770 - מרכז חב"ד העולמי שבברוקלין - למוקד מרכזי. גרמי-מדרגות גבהים התנשאו על חזית הבניין, ועליהם התייצבו אלפי שלוחי חב"ד, לתמונה משותפת, המקדשת שם שמים בעולם כולו.

בשורה הראשונה ישבו הרבנים והזקנים מבין השלוחים, וראשי 'המרכז לענייני חינוך', הרב יהודה קרינסקי והרב משה קוטלרסקי. לאחר הכנות ארוכות, הבזיקו המצלמות והמעמד השנתי הונצח. לאחר מכן פצחו השלוחים כולם במארש ניצחון סוחף.

השדרה רחבת היידיים של איסטרן-פארקווי בברוקלין הניו-יורקית, לא הכילה מזה זמן רב שמחה כה עצומה, כה המונית וכה מרגשת.

ניכר היה שהמפעל הולך ומתרחב, הולך והופך לאימפריה היהודית הגדולה בעולם, אשר לה שגרירים רבים, כמניין המדינות והערים אשר יהודים חיים בהן..

מעמד האדירים המתואר בזה, אינו אלא חוליה מזהירה אחת, מתוך שלל רב של אירועים עתירי הוד ונאדרי-קודש, המתקיימים בימים אלה בעיר ניו-יורק. באמצע השבוע שעבר, הפכו נמלי התעופה המובילים ניו-יורקה, לרכבות אוויריות של ממש. בכל פינה יהודית בעולם אשר דבר שלוחי חב"ד ודתם מגיע אליהם, נפרדו השלוחים מצאן מרעיתם, לטובת שבוע של שהייה בבסיס העולמי ממנו נשלחו.

שלוחים מאוסטרליה ומניו-זילנד למשל, עשו דרך בת כעשרים שעות ויותר, על מנת להשתתף בכינוס העולמי. הכינוס מתקיים במסורתיות עקבית, מאז שנת תשמ"ד, מדי שנה בשנה. רק המספר מתחלף. הגרף עולה ועולה, המסרפר הולך וגדל, והמוקדים בהם אין שלוחי חב"ד, הולכים ומתמעטים.

נאמנים למתווה אותו התווה האדמו"ר מליובאוויטש, שניצח כגנרל כביר על המפעל חובק זרועות העולם, דואגים ראשי 'המרכז לענייני חינוך' לכך שכל פינה על פני הגלובוס שבה חיים יהודים- תאויש בידי שלוחים העוזבים את ביתם, את בית הוריהם ואת קהילותיהם, והולכים אל מדבר שממה, בכדי לקרב את יהודי העולם אל אביהם שבשמים.

מצפים לפלאש. צילום: colצילום: מצפים לפלאש. צילום: col
מצפים לפלאש. צילום: col


"הננו כאן, מקיימים את שליחותך"

אחת בשנה נפגשים אלפי החיילים, המשרתים בצבא היהודי הגדול בעולם. הם חוזרים אל הנקודה ממנה נשלחו, אל דלי"ת האמות שבהן חי ופעל הרבי מליובאוויטש זי"ע, מחולל המפעל ואביהם של השלוחים. שם, במחיצת משכנו של המשלח, אוגרים השלוחים כוחות לקראת שנה נוספת של הפיכת העולם למשכנו של הקב"ה.

שורת האירועים הללו, הנערכים כבר מזה 26 שנה, מתרכזים אל תוך מספר ימים בודדים. סדנאות מעשירות, התוועדויות חסידיות, ותפילות רבים מאחודות, הם רק חלק מהתפריט העשיר, המרכיב את 'כינוס השלוחים העולמי' של חסידי חב"ד.

ביום שישי עם שחר, נראתה קראון-הייטס המאובטחת כמוקד תחבורה המוני. עשרות רבות של אוטובוסים חנו באזור 770, ואספו אל קרבם את אלפי השלוחים. יעד הנסיעה היה שכונת קווינס, אשר בטבורה נמצא חלקת מחוקק ספון- מקום מנוחת כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע וחמיו, כ"ק האדמו"ר הריי"צ זי"ע.

שם, אצל המשלח, חשו אלפי השלוחים כבנים החוזרים אל שולחן אביהם. נהרות של דמע, המהולים בהתרגשות רבה וגעגועים שאין להם קץ, נשפכו על חלקת הציון. ה'פ"נים', (פתקאות הבקשה) שנקרעו על ידי השלוחים והונחו על הציון בתוך האוהל, היו רטובים מדמעות. 'רבי', אמרו השלוחים ללא קול. 'הננו כאן, מקיימים את שליחותך' בנאמנות'. זר לא יכיל את עוצמת הרגש שהעפיל באותה שעה ובאותו מקום, עד רום שמי מרום.

בשיאו של המעמד המרטיט, כאשר בתוך האוהל פנימה עומדים ראשי מפעל השליחות שהתמנו על ידי הרבי זצוק"ל - הרה"ח ר' יהודה קרינסקי, יו"ר 'המרכז לענייני חינוך', הרה"ח ר' משה קוטלרסקי, סגן יו"ר, והרה"ח ר' אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת חסידי חב"ד - הוקרא 'הפ"נ הכללי', עליו היו חתומים שמותיהם של אלפי השלוחים, בני ביתם וכל צאצאיהם.

השליח הראשי בצרפת עם השליח הראשי ברוסיה. צילום: בחדרי חרדיםצילום: השליח הראשי בצרפת עם השליח הראשי ברוסיה. צילום: בחדרי חרדים
השליח הראשי בצרפת עם השליח הראשי ברוסיה. צילום: בחדרי חרדים


מעמד השיא: הבאנקעט

בעת כתיבת השורות, נשלמות ההכנות האחרונות לקראת אירוע ה'בנקט' המרכזי, החותם את שורת אירועי כינוס השלוחים העולמי.

האירוע היוקרתי והמפואר מתקיים ב'טרקלין השייט' לחופי ברוקלין, אולם עצום-ממדים שיאכלס בתוכו למעלה מ-5000 משתתפים, שיסבו מסביב לשולחנות ערוכים.

כשתג-הכניסה הנחשק ענוד מעליהם, צועדים אלפי השלוחים ומקורביהם, אל אולם הבנקט. השולחנות סדורים וערוכים, דוכן הנואמים עומד על תילו, ואוזניות בשלל שפות, ערוכות לקראת תרגום סימולטני שיועבר אל אוזני המשתתפים בוועידה היהודית העולמית הגדולה והמגוונת ביותר.

את המעמד הרשמי הזה, הנחשב למעמד שיא בשרשרת אירועי הכינוס העולמי, לא ישכח אף שליח.

היקר והגדולה שיקבל מפעל השליחות בבנקט העולמי, יאדירו את שמו של הלגיון היהודי הגדול בעולם ויוסיפו להשבתם של עוד רבבות מישראל אל צור מחצבתם.





























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}