כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נשיא חדש להתאחדות היהלומנים: בומי טראוב

הוועד הפועל של התאחדות תעשייני היהלומים בחר פה אחד באברהם (בומי) טראוב, לתפקיד נשיא התאחדות תעשייני היהלומים • "אוביל את התעשייה לגבהים חדשים"

יהלומים. תמונת אילוסטרציה
יהלומים. תמונת אילוסטרציה

הוועד הפועל של התאחדות תעשייני היהלומים בחר פה אחד באברהם (בומי) טראוב, לתפקיד נשיא התאחדות תעשייני היהלומים.

טראוב, פעיל בהתאחדות תעשייני היהלומים שנים רבות, במהלכן עמד בראש ועדות שונות ובהן ועדת מיסוי ומימון, וועדת המשנה לנון סייט הולדרים, מכהן כדירקטור במכון היהלומים הישראלי וכראש ועדת הכספים של המכון.

הארגון שבומי טראוב יעמוד בראשו – התאחדות תעשייני היהלומים בישראל לקידום תעשיית היהלומים, הוקם בשנת 1940, והוא מייצג את כל יצרני היהלומים הישראלים המייצרים, הן בישראל והן במרכזי יהלומים שונים בחו"ל. התאחדות תעשייני היהלומים היא הגוף היציג של המעסיקים בתעשיית היהלומים והיא פועלת לקידומם ולייצוגם, הן מול רשויות המדינה והן בפורומים בינלאומיים.

טראוב, בן 61, יליד דרום אוקראינה, החל את דרכו בתחום היהלומים בשנת 1973. תחילה למד ליטוש יהלומים ולאחר שחרור מהצבא התחיל טראוב לעבוד כיצרן יהלומים. בשנת 1992 קיבל טראוב מידי נשיא המדינה, חיים הרצוג, את התואר "יצואן מצטיין" בזכות הישגי הייצוא של החברה שהקים.

את פעילותו הציבורית בתעשיית היהלומים החל טראוב בשנת 1979 במסגרת הבורסה הקטנה – "אתגר". הוא כיהן כסגן נשיא "אתגר" ופעל רבות למען גיוס החברים בבורסה הקטנה לבורסה הגדולה. עם סיום התהליך בשנת 1986 הושלמה קבלתם של כ-300 חברי "אתגר" לבורסה.

בשנת 1979 נמנה טראוב על מייסדי האגודה לקידום ייצור היהלומים, שייצגה את האינטרסים של היהלומנים הבינוניים והקטנים בישראל. ולאחר ארבע שנות כהונה כנשיא האגודה פעל לאיחודה עם התאחדות תעשייני היהלומים. לאחר האיחוד, בשנת 1993, כיהן כמ"מ נשיא ההתאחדות עד שנת 1995. במשך שנים רבות כיהן טראוב כחבר הנהלת בורסת היהלומים וכממלא מקום נשיא הבורסה.

טראוב מסר: "כבר כיהנתי כנשיא ארגון יצרנים, וכבר קיבלתי אות כבוד כנשיא הכבוד של ההתאחדות, ולמרות זאת החלטתי לקחת על עצמי תפקיד ציבורי נוסף ותובעני, משום שעתידה של תעשיית היהלומים הישראלית יקר מאוד ללבי. בחרתי בישראל כבית ראשון, בחרתי בתעשיית היהלומים כבית שני, ואני מחויב לשניהם בכל לבי ומאודי.

"כמי שפעל לאורך כל הקריירה הציבורית למען אחדות הדרך ואיחוד כוחות, אמשיך בדרך זאת כדי שביחד, בכוחות משותפים, נצליח לשמור על מעמדה של תעשיית היהלומים הישראלית כמובילה את התעשייה בעולם. תעשיית היהלומים העולמית מתמודדת בתקופה זו עם אתגרים רבים אשר עשויים להשפיע על עיצובו ועתידו של הענף. אני סמוך ובטוח שהניסיון הרב שאני מביא איתי לתפקידי כנשיא התאחדות תעשייני היהלומים ייאפשר לי להוביל את התעשייה הישראלית בעולם משתנה זה ולהצעידה לשיאים חדשים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}