כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לאחר הורדת הדירוג: הסכמה בבלגיה על תקציב 2012

ההסכמה על התקציב, אשר יפחית את הגירעון של בלגיה ל-2.8% מהתמ"ג, סוללת את הדרך להרכבת ממשלה לאחר שנה וחצי של מבוי סתום

  • א' כסלו התשע"ב
בלגיה. אילוסטרציה
בלגיה. אילוסטרציה

הורדת דירוג האשראי של בלגיה בסוף השבוע עודדה את הפוליטיקאים להגיע להסכמה לגבי התקציב, מה שסולל את הדרך להרכבת ממשלה חדשה לאחר שנה וחצי ללא ממשלה קבועה בשלטון.

אליו די רופו, נשיא המפלגה הסוציאליסטית של דוברי הצרפתית בבלגיה, אשר הוביל את המשא ומתן בין שש מפלגות בבלגיה, הצליח להגיע להסכם לאחר שיחות שנמשכו אתמול כל הלילה. מלך בלגיה אלברט השני ביקש ממנו אתמול להרכיב ממשלה, לאחר שהרקע בין דוברי ההולנדית מהצפון לדוברי הצרפתית מהדרום החריף ועורר הערכות כי בלגיה עשויה להתפצל לשתי מדינות.

"התקציב עומד בהתחייבויות של בלגיה כלפי האיחוד האירופי", נאמר בהודעה לאחר השגת ההסכם. "הוא יפחית את הגירעון שלנו ל-2.8% מהתמ"ג ב-2012 ולאיזון ב-2015". התוכנית, אשר כוללת קיצוצים והעלאות מסים בסכום כולל של 11.3 מיליארד יורו, "עוברת באופן מבריק את המבחן האירופי", אמר אלכסנדר דה קרו, מנהיג המפלגה הפלמית הליברלית, לסוכנות הידיעות בלגה.

בלגיה היתה בסכנת סנקציות מהאיחוד האירופי על כך שלא נקטה צעדים לצמצום חובותיה וגירעונותיה. הנציב המוניטרי של האיחוד האירופי, אולי רהן, שב ואמר בשבוע שעבר כי בלגיה חייבת לנקוט צעדים על מנת לעמוד ביעדים.

עלויות המימון של בלגיה זינקו בחודשיים האחרונים והגיעו לשיא של 11 חודשים, לאחר שממשלתה הזמנית נאלצה להלאים את בנק דקסיה ועל רקע המחלוקות שמנעו הקמת ממשלה חדשה. ביום שישי הורידה סוכנות סטנדרד אנד פור'ס (S&P) את דירוג האשראי של בלגיה מדרגת AA פלוס לדרגת AA בשל שובם של החששות מפני התייקרות עלויות המימון, בעקבות הקשיים להרכיב ממשלה. S&P העניקה תחזית דירוג אשראי שלילית לבלגיה, ומשמעות הדבר היא כי ייתכנו הורדות דירוג נוספות בהמשך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}