כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"מוישי שואל: "זיידע, מתי יבוא המשיח?" • מיוחד

3 שנים לטבח במומביי • בראיון מיוחד מספר הרב שמעון רוזנברג, על התחושות, על מוישי, על הפעילות לזכרם ועל הכאב שנשאר • מחר יחגגו למוישי יום הולדת חמש

זוג הקדושים גבי ורבקי הולצברג. צילום ארכיון
זוג הקדושים גבי ורבקי הולצברג. צילום ארכיון



3 שנים לטבח במומביי.

קשה לשכוח את אותו ערב שבת מר ונמהר בו כולנו כססנו ציפורניים, והמתנו בציפייה דרוכה לחדשות טובות שיגיעו ממומביי.

הבשורות המרות הגיעו בצרורות. שישה יהודים נרצחו בדם קר בבית חב"ד. השעות הקשות שעברו על בני המשפחה שהמריאו להודו בכדי לעמוד מקרוב אחר ההתפתחויות, הגבורה בה קיבלו את ההודעה המצערת כי יקיריהם נטבחו על קידוש ה' – נחרתו בזיכרון הקולקטיבי של כולנו.

היום (א'), יעלו בני המשפחה לקברי הנרצחים. יחד עם עשרות בני המשפחה יעלה גם הניצול היחיד, מוישי, שמחר תחגוג עמו המשפחה את יום הולדתו החמישי. אוד מוצל מאש.

סבו, הרב שמעון רוזנברג שוחח עם כתב 'בחדרי חרדים'.

את השיחה הוא דווקא בוחר להתחיל במוישי, הילד שהפך לסמל. "הוא יחגוג מחר את יום ההולדת החמישי שלו. כולנו זוכרים שזו המתנה שאבא ואמא הי"ד נתנו לו, הוא מתרגש מאד ובימים האחרונים הוא ספר את הימים לאחור. הרב רוזנברג מספר כי מוישי לומד בחיידר חב"ד במגדל העמק, לשם הוא נוסע כל יום. "הוא כבר יודע לקרוא, והוא כעת מתחיל להתפלל מתוך הסידור".

"תפקדינו להמשיך את האור"

• הוא זוכר את אירועי הטבח?

"הוא יודע מה שקרה אך הוא לא מבין את המשמעות של הדברים בשל גילו הרך". הרב רוזנברג מוסיף: "אם תשאל אותו איפה נמצאים אבא ואמא? הוא יגיד לך "בשמיים". הוא גם יספר שהם נהרגו על ידי טרוריסטים ומחבלים, והסיבה שלא יכלו לברוח כי הם לא ידעו לרוץ מהר".

על התחושות מספר הרב רוזנברג: "אפילו שעברו כבר 3 שנים אנחנו זוכרים את הדברים כאילו הם קרו אתמול. זה לא קל ובכלל לא פשוט לעבור את הטרגדיה הזו, דבר שאנחנו וודאי לא מאחלים לאף אחד. אבל תפקידנו הוא להמשיך את האור של גבי ורבקי הי"ד.

"מוישי שאל אותי השבוע: "זידה, מתי יבוא המשיח?", אז שאלתי אותו חזרה "למה אתה צריך לדעת?" והוא ענה תשובה שהפתיעה אותי מאד: "כשהמשיח יבוא אז גם אבא ואימא יבואו. מידי פעם הוא מתנתק מהשטח והוא מתחבר אליהם, החיסרון בהחלט מעסיק אותו".

בית חב"ד מחכה למוישי

בשבת ערכו בני המשפחה קידוש בהשתתפות רבים מתושבי השכונה, חברים, מכרים ויהודים שהרגישו שייכים לטרגדיה – שהפכה לטרגדיה של כלל ישראל. במוצאי-שבת ערכו סעודת מלווה מלכה במהלכה הקרינו סרטון על פעילותם של גבי ורבקי. "לא שמנו לב שמוישי מסתכל", אומר הרב רוזנברג. "הוא היה ממש מהופנט, והיה נראה בעיניו כאילו הוא ממש רוצה שהם יהיו לידו באותם רגעים".

ערב שבת, פרשת תולדות, ערכו בני המשפחה מבצע ארצי לעילוי נשמתם של בני הזוג. יותר מ-50 אלף ערכות של נרות שבת קודש חולקו ברחבי הארץ במטרה להמשיך את האור של רבקי. "שעה לפני שבת קיבלתי טלפון ממנהלת בית הספר יהודי בדרום אפריקה. המנהלת סיפרה כי הם שמעו וקראו על המבצע באינטרנט ובגלל ההתרגשות הגדולה ובשל הסיבה כי נזכרה בטרגדיה הקשה היא החליטה לחלק לכל ילדי בית הספר ותושבי השכונה היהודית נרות לשבת. הפעילות של גבי ורבקי הייתה חובקת עולם- וקיבלנו לכך הוכחה".

במקביל, בשבועות האחרונים החלו השיפוצים לבית חב"ד במומביי, "התהליכים והאישורים שם איטיים מאד", אומר הרב רוזנברג. "אנחנו מקווים מאד שבזמן הקרוב אולם הכנסת האורחים וחדר האוכל יתחיל לפעול כדי שנוכל כבר להמשיך את הפעילות של בני הזוג. אנחנו נשמור את המקום למוישי הצדיק כדי שימשיך את השליחות של הוריו ז"ל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}