כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תקציב חברתי? "אין מקום להשתוללות"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס רה"מ נתניהו לדרישות החברתיות-כלכליות הצפות חדשים לבקרים • "בזכות הניהול האחראי, כלכלת ישראל לא הייתה עד היום חלק מהמשבר העולמי"

לגלות אחריות. נתניהו. צילום: יעקב כהן
לגלות אחריות. נתניהו. צילום: יעקב כהן

הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדרישות הכלכליות הרבות הצפות לאחרונה מצד גורמים שונים, בין השאר מצד האופוזיציה, שמעלה חוקים "חברתיים" פופולאריים ומנסה להביך את הממשלה שנאלצת להצביע נגד.

"בסוף השבוע התבשרנו על העמקת המשבר הכלכלי באירופה. אנו עדים לטלטלות עמוקות מאוד בכלכלות עולם ומדינות רבות ניצבות בפני אתגרים קשים ביותר כדי למנוע זעזועים קשים", הבהיר נתניהו, וסיפר כי שוחח בסוף השבוע עם ראשי ממשלות איטליה, יוון וספרד. "כולם ביטאו את רחשי הידידות שלהם כלפי ישראל ורצונם לשמר ואף לחזק את הקשר בנינו, אבל בכל השיחות הללו, ריחף הצל של המשבר הכלכלי הכבד שפוקד את אירופה ומשפיע על העולם כולו".

נתניהו המשיך ואמר כי "בזכות הניהול האחראי של הכלכלה בישראל, עד היום לא היינו חלק מהמשבר הזה, ואנו חייבים ומצווים להמשיך את הניהול האחראי הזה. נצטרך לדחות ביד ברזל הצעות חוק פופוליסטיות שמגיעות לכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. אין לנו פריווילגיה, אין לנו מרחב לסכן את ההישגים שלנו".

"למול זאת, אנו עומדים מול אתגרים ביטחוניים, כתוצאה משורה של איומים ושינויים גיאופוליטיים דרמטיים שמתרחשים כאן באזור. אינני רואה צורך כרגע לפרט את זה, אבל ברור לכם שאם היינו עכשיו ב-30 שנים של יציבות משטרית, יציבות אזורית, הרי השינויים שמתחוללים בוודאי מעלים סימני שאלה כאלה ואחרים וזה כמובן בנוסף לאיומי הטילים ואיומים אחרים על מדינת ישראל".

"לכן, נוצר כאן מצב הפוך שיש לחץ של צרכי הביטחון אל מול הלחץ לשמר את כלכלת ישראל במשבר הכלכלי. אנחנו נצטרך למצוא את האיזון המתאים בין שני הצרכים הללו, אבל בוודאי שאין מקום להשתוללות תקציבית בכל מיני הצעות כאלה ואחרות. זה מחייב הרבה מאוד אחריות, הרבה מאוד שיקול דעת".

"אני בטוח שנגייס את שני הדברים כדי לענות על שני האתגרים", סיים נתניהו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}