כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הבעל התעלל - ובית הדין פנה לאדמו"ר: "תתערב!" • המסמך

הבעל הבטיח: "יצמחו לי שערות על כף היד לפני שאתן גט לאשתי" • בית הדין בפניה תקדימית לאדמו"ר של הבעל: "תשפיע עליו שייתן גט!" • האדמו"ר טרם השיב

בית דין רבני. צילום אילוסטרציה
בית דין רבני. צילום אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית הדין הרבני בתל-אביב מגייס, בצעד חריג, את אחד מגדולי האדמו"רים למאבק אותו הוא מנהל נגד עיגון הנשים.

בפסק הדין, שניתן לאחרונה, פנה בית הדין האזורי בתל-אביב אל אחד האדמו"רים המנהיגים קהילה גדולה בישראל, שעל חסידיו נמנים בני הזוג בעניינם דן בית הדין, כדי שיתערב בסיכסוך. זאת לאחר שבית הדין קבע כי הבעל חייב לתת גט לאשתו בהקדם.

נושא עגינות נשים על-ידי בעליהן עומד במקום גבוה בסולם העדיפויות של בית הדין הרבני בתל-אביב, בראשותו של הרב ניסים בן שמעון, הידוע כמי שפועל ללא לאות לפתור את בעייתן של הנשים העגונות.

בפסק דין פורץ דרך חוייב הבעל על-ידי בית הדין לתת גט לאשתו, זאת למרות שהוא אינו תושב ישראל. גם האשה אינה מחזיקה באזרחות ישראלית, אך מרכז חייה בישראל.

לאחר שהובאה בפני בית הדין מצוקת האישה - שלטענתה בעלה התעלל בה שנים ארוכות, ונשבע כי ייתן לה גט רק לאחר שיצמחו שערות על כף ידו, וכי יטרטר אותה בין בתי הדין בלונדון עד שתתייאש, ישב בית הדין על המדוכה וקבע שיש לו סמכות לדון בסיכסוך בין בני הזוג.

את החלטתו שאב בית הדין מהתיקון לחוק בתי הדין הרבניים, שהרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים, ומטרתו הייתה למצוא דרכים לפתור את בעיית הנשים העגונות. לאחר מכן קבע בית הדין כי הבעל חייב לתת גט לאשתו בהקדם ויפה שעה אחת קודם.

מאחר שהבעל נימנה על אחת החסידויות הגדולות ביותר בציבור החרדי, פנה בית הדין לאדמו"ר וביקש ממנו להתערב, ולהביא לידי כך שהאשה תשתחרר מכבלי עגינותה.

האדמו"ר טרם השיב לפניית בית הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}