י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

'המבשר' תקף, 'יתד' התריע ו'המודיע' התפשר • כך סיקרו היומונים החרדים את חוק הגיוס

בבוקר שאחרי הנחת תזכיר חוק הגיוס שגיבש וועדת משרד הביטחון, נראה כי הדעות והפרשנויות ביומונים החרדים שונה בתכלית, 'המבשר': "ההמלצות נכתבו בצורה חד צדדית" 'יתד': "אין הבנה והכרה בערך העליון של לימוד התורה". וכיצד ב'המודיע' ו'הפלס'?

אילוסטרציה: באדיבות המצלם
אילוסטרציה: באדיבות המצלם



בבוקר שלאחר פרסום תזכיר חוק הגיוס, היה מענייו לראות את הסיקור של היומונים החרדים ודרכה לנסות להבין את עמדות הסיעות השונות בתוך מפלגת 'יהדות התורה'. 'בחדרי חרדים' עושה סדר.

הקיצוני ביותר היה עיתון 'המבשר', בו נכתב כי, "פרטי החוק המוצע משתערים על פני 21 עמודים, ומהם עולה כי הוועדה הגדירה יעדי גיוס חדשים, וכי ייקבעו בחקיקה סנקציות כלכליות משמעותיות לישיבות שלא יעמדו ביעדים. כמו"כ, הוועדה ממליצה לקדם הרחבה של סנקציות מנהליות כנגד אלו המוגדרים 'עריקים' ו'משתמטים'. בנוסף, הועדה ממליצה בנוסף כי אי עמידה ב-85% מיעדי הגיוס, במשך 3 שנים ברציפות, תביא לביטול התיקון לחוק".

עוד נכתב בעיתון 'המבשר', "בהמלצות עוד פרטים רבים שיש ללמוד אותם על ידי משפטנים ומומחים, אך ברור לכל כי היהדות הנאמנה תעמוד בכל התוקף כי כל מי שתורתו אמונתו יקבל דיחוי כפי שהיה עד היום, ולא יהיה שום שינוי בעניין זה".

"בנוסף לכך", הוסיף כתב 'המבשר', "ברור מה שהיה עוד ידוע קודם לכן, כי חברי הוועדה לא ביקשו לשמוע את דעתם של נציגי יהדות התורה, וכי ההמלצות נכתבו בצורה חד צדדית".

בעיתון הוסיפו ותקפו את הוועדה על כך, "שעולה כי ההמלצות שוללים משר הביטחון את הסמכות משר הבטחון למתן דיחוי לבני ישיבות משירות צבאי כאשר לא עמדו ביעדים, ועל כל כבר הובעה תמיהה, כי לא ייתכן שיסמכו על שר הביטחון על המבצעים הנועזים ביותר, ועל מגוון רחב של פעולות שהוא אחראי עליהן, אבל על שיקול דעתו שלו לתת דחייה לבן ישיבה לא יסמכו".

בעיתון 'יתד נאמן' דיווחו על כאב במפלגות החרדיות על כך שעדיין אין הבנה והכרה מצד הרשויות בערך העליון של לימוד התורה.

כתב 'יתד', יוסי טיקוצ'ינסקי כתב כי, בסיעות החרדיות מתכוונים, "לאשר בקריאה שניה ושלישית עוד בטרם יסתיים כנס הקיץ של הכנסת".

עוד נכתב בעיתון הבית של 'דגל התורה' כי, "במפלגות החרדיות הבהירו כי לא יתאפשר שום מצב של פגיעה במעמדו של בן ישיבה והביעו כאב על כך שלמרות כל הדיונים שהתקיימו בנושא, עדיין אין הבנה והכרה מצד הרשויות בערך העליון של לימוד התורה בידי תלמידי הישיבות". בנוסף הביאו ב'יתד' תגובות של שניים מחברי הכנסת החילונים עמר בר לב (המחנה הציוני) ועפר שלח (יש עתיד).

בעיתון 'המודיע' התפשרו על ידיעה קצרה ובה הודעת סיעת 'יהדות התורה' ללא פירוט.

ע"פ ההודעה שפרסמו בסיעת 'יהדות התורה' נאמר כי "לאחר שחברי הסיעה ילמדו ויבחנו את המלצות הצעת החוק ויראו במה המדובר, יביאו את הדברים במלואם בפני גדולי התורה".

עוד הובהר, כי "בכל מקרה, ברור כי הסיעה לא תתן יד ולא תסכים לפגיעה בלומדי התורה ותעמוד על רצף לימוד התורה בנחישות ובתוקף רב, כך שלא יהיה שינוי לעומת המצב כיום, כאשר כל מי שחפץ בלימוד התורה יוכל לעשות זאת ללא כל הפרעה".

בעיתון 'הפלס' של 'הפלג הירושלמי' הקדישו את הכותרת הראשית לנושא, וכתבו "עומדים עלינו לכלותנו". "הוחל בהליך חקיקה של מתווה חדש למימוש גזירת השמד של גיוס בני הישיבות".

העיתון מקדיש את כל עמוד 3 וקובע כי מדובר בשלב נוסף בגזירת השמד, שנועדה לקעקע את עולם התורה ולשנות את הציבור החרדי. חוק הגיוס החדש עם יעדי גיוס גדלים לצד סנקציות כלכליות וביטול מחולט של ההסדר במקרה של אי עמידה ביעדים.
חוק הגיוס היומונים החרדים המודיע המבשר יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}