כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

פשקווילים בבני ברק: "מתנדבי 'השומרים' מחללי שבת"

"בלילה ערים במסווה של רדיפה אחרי גנבים וביום נמים את שנתם", נכתב בפשקוויל • בארגון דוחים את ההשמצות: "ההצלחה שלנו צורמת לאנשים, יש לנו גיבוי רבני"

לוגו ארגון 'השומרים' בבני ברק
לוגו ארגון 'השומרים' בבני ברק



אתמול (ה') פוזרו פשקווילים נגד ארגון 'השומרים' הבני ברקי סמוך לבתי כנסת מרכזיים בעיר.

בפשקוויל שהופץ - השמצות קשות על המתנדבים. בין הטענות נכתב: "99% מהם מקולקלים עד כדי מחללי שבת. בלילה ערים במסווה של רדיפה אחרי גנבים וביום נמים את שנתם, אינם לומדים ואינם מתפללים".

ארגון 'השומרים' הוקם בעיר בני ברק לפני כשנה על-ידי עסקני העיר, וחברים בו כ-120 מתנדבים. בשנה האחרונה הצליחו המתנדבים הפועלים בשיתוף פעולה עם משטרת מרחב דן, לצמצם את רמת הפשע בעיר והמשטרה זוקפת לזכותם גם פיענוח מקרי הפשע שנחשפו.

בארגון לא מתרגשים מהפשקווילים, ודוחים את ההשמצות החמורות נגד המתנדבים. "אין ספק שההצלחה שלנו צורמת ומפריעה לנוער השוליים בעיר, וברור שלכל דבר טוב יש מתנגדים", אמר אחד המתנדבים.

הילדים לא הסכימו לישון - עד שה'שומרים' באו

אחד מראשי הארגון דוחה את הטענות בשיחה עם בחדרי חרדים': "לפני מספר שנים, התקשורת החרדית היתה מסקרת באופן קבוע את הפשע בבני-ברק - החל מהצקות חוזרות ונשנות של נערי שוליים לעוברים ושבים, פריצות לבתים, גניבת רכבים, ועד שוהים בלתי חוקיים ותמהוניים.

"לפני כשנה הוקם ארגון 'השומרים', כאשר מטרתו העיקרית היא לא לתת לנערי שוליים להרים ראש בעיר. בעבר, אנשים שחזרו משמחות בשעת לילה, היו נתקלים בצעירים אשר הטילו את חיתתם על התושבים. היה מפחיד לצאת בלילה לרחוב. לפעמים הצעירים היו מתיישבים בכניסה של בניין ולא איפשרו להיכנס או לצאת ממנו. ועד שהגיעה המשטרה - הפחד שלט.

"כיום, בכל מקרה של חשד לגניבה, או הצקות מכל סוג שהוא, מתקשרים התושבים למתנדבי השומרים אשר מגיעים בקבוצה גדולה, תוך זמן קצר מאוד, וכך נוער השוליים נרתע במהירות ואינו מביע התנגדות להסתלק. במקרי גניבה, המתנדבים מגיעים תוך דקה למקום, עוצרים את הגנב, בניגוד למשטרה שעד שהיא מגיעה - הגנבים כבר מספיקים להימלט.

"באחר ממקרי הגניבה בעיר, נכנסו גנבים לדירה במהלך הלילה והתיזו גז פלפל לעבר ילדי הבית שהחלו להתעורר. לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, פנו המשטרה שוב ל'שומרים', היות והילדים היו מפוחדים ולא הסכימו ללכת לישון. שני מתנדבים שמרו במהלך הלילה על הבית, ורק אז הסכימו הילדים ללכת לישון".

לדבריו, ראשי הארגון נשמעים לרבנים בהלכות שבת, 'מוסר' ובכל נושא, ואף ייסדו שיעור שבועי הנמסר על-ידי מתנדב מבוגר. מעבר לכך משתדלים בארגון לדאוג שהמתנדבים יהיו במסגרת כלשהי, בה ילמדו ויתפללו.

הבכיר בארגון סיפר כי רבנים חשובים מעניקים תמיכה מלאה בארגון, אך חוששים לפרסם זאת ברבים, שמא יבולע להם.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}