כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

350 ק"ג של תחושה קלילה: כשרולס רויס פוגש למבורגיני ל"ל

ב.מ.וו K1600GLT - שישה צילינדרים, 1,600 סמ"ק, 160 כ"ס, רבע מיליון שקל - ורק שני גלגלים

  • כ"ז חשון התשע"ב
ב.מ.וו k1600GLT
ב.מ.וו k1600GLT

Riders on the storm"

we're born Into this house

"Into this world we're thrown

(1971 ,The Doors)

כשהגעתי לדימונה כבר היה ערב וממש קר. עצרתי אצל דביר, איפה שכל האוטובוסים, לקחתי מרק שעועית. המרק היה מגעיל. האופנוע חיכה לי בחוץ. צעירים בדווים הסתכלו עליו. יצאתי החוצה. סגרתי את שני הריצ'רצ'ים של המעיל ואת שתי שורות הכפתורים, חבשתי את הקסדה, הידקתי את הכפפות, ועליתי עליו.


ב.מ.וו K1600GLT. שישה צילנדרים, 1,600 סמ"ק, 160 כ"ס, כמעט רבע מיליון שקל. יש חימום למושב, יש חימום לידיות הכידון, יש בי-קסנון, פנסי ערפל, קרוז קונטרול. יש הכל.

קצת לפני תחילת הירידות התלולות חיכו לי שתי משאיות פול טריילר. הראשונה נצמדה לימין ונתנה לי לעקוף בלי בעיה. השנייה התנחלה באמצע, נסעה הכי מהר שהיא יכולה, העיפה חצץ.

הזמן שלי הולך להיגמר. עוד מעט יתחילו הסיבובים ואין לי סיכוי לעקוף עד צומת הערבה. מצד שני, מה רע על המושב המלכותי המחומם?

If ya give this man a ride"

Sweet memory will die

"Killer on the road, yeah

פס מקווקו, שדה ראייה מלא, סיבוב קל של המצערת - המפלצת לא מבקשת שתוריד לחמישי או לרביעי - והמשאית הרחק מאחוריי. בצומת הערבה שמאלה ואז ימינה לנאות הכיכר ולעין תמר. פחות קר כאן. ליד השער הצהוב הנעול אני פוגש זוג הולנדי ביונדאי i10 שכורה. הם שואלים אם מישהו יגיע לפתוח. אני אומר להם שבישראל, ארץ הטכנולוגיה המתקדמת, פותחים שערים מרחוק, בשיחת טלפון.

השער אכן נפתח ונסענו לחאן שקדי בשיירה - מכונית ואופנוע. האופנוע עולה פי ארבעה מהמכונית. מגיעים לשקדי. אני חונה בצד, פותח בלחיצה את הנעילה החשמלית של כל המזוודות, מוציא את מברשת השיניים. עוד שעה אפתח שק"ש ואלך לישון.

Girl ya gotta love your man"

Take him by the hand

"Make him understand

בבוקר מתחיל ברכיבה בחזרה למרכז, דרך כביש 90, לאורך ים המלח. השמים מעוננים. ים המלח כחול, ירוק וטורקיז. הראות לעבר ירדן מצוינת.

האופנוע שמתחתיי שוקל 350 ק"ג אבל נותן תחושה קלילה ופידבק מדויק מהצמיגים. הוא נראה כמו אופנוע תיור מדופלם עם משקף רוח גבוה, כורסה ומזוודות - אבל מצויד במנוע עצבני, מהיר תגובה וחימה. ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד? אני מעדיף לומר: רולס רויס ולמבורגיני בחבילה אחת.

בכביש הדו-נתיבי החדש שעולה מצומת אלמוג לירושלים אני כבר לא יכול להתאפק וממריא. תחושת הביטחון שמעניק האופנוע פנומנלית, אבל מה יקרה אם פתאום יחצה את הכביש איזה גמל? מה יקרה אם ייפול איזה קרש מאיזו משאית? חוזר למהירות נורמלית. הסל"ד קצת יותר מ-2,000, צריכת הדלק הממוצעת 6.7 ליטרים ל-100 ק"מ. הטלפון שלי מחובר לשקע ה-USB של האופנוע ונטען כרגע. המדבר מסביב יפה כל כך ועוד מעט ירושלים. עוצר ללבוש עוד שכבה ולאכול שורת שוקולד.

Like a dog without a bone"

An actor out alone

"Riders on the storm

הרמזורים בצומת שועפט מתחלפים מהר. ב-443 אני משחק תופסת עם מרצדס e קלאס חדשה. שנינו יודעים שברגע שיימאס לי איעלם באופק. אבל אני לא בעניין של מהירות עכשיו, וחוץ מזה מגרד לי האף. בכל פעם שאני עובר מהירות מסוימת מתחיל גירוד באף.

הגשם תופס אותי אחרי מודיעין. בהתחלה חלש, אחר כך חזק, בסוף דוקר. המשקף החשמלי של האופנוע, במצב זקוף, עוצר את הגשם אבל יוצר שכבת בידוד וניתוק ביני לבין הכביש. אני מוריד אותו חזרה, פותח את המשקף של הקסדה. ככה יותר טוב, למרות הדקירות בעור הפנים.

עוד מעט פתח תקוה. עוצר בתחנת דלק. למה הנהגים על הכביש שונאים את רוכבי האופנועים, ולמה המוכרות באלוניות וב-Yellow אוהבות את רוכבי האופנועים? אולי השאלה השנייה עונה על הראשונה. מחזיר אחת האופנוע לסוכנות, אומר ביי לנדב ולירון. מצטער שלא רכבתי עד אילת.

ציוד רכיבה: אבזריון, יבואני קסדות Shoei וביגוד רכיבה Spidi

ב.מ.וו K1600GLT

מנוע: בנזין, ארבע פעימות, שישה צילינדרים, תיבת הילוכים בת שישה הילוכים, 1,649 סמ"ק, 160 כ"ס ב-7,750 סל"ד, 12.5 קג"מ ב-5,250 סל"ד

גובה מושב: 75 ס"מ

גובה: 146 ס"מ

רוחב: 100 ס"מ משקל עצמי (כולל נוזלים): 348 ק"ג

בסיס גלגלים: 168 ס"מ

מידות צמיג אחורי: 71R 195/55 מידות צמיג קדמי: 71R 120/70

ביצועים: מהירות מרבית - מעל 200 קמ"ש צריכת דלק: במהירות 100 קמ"ש: נתוני מעבדה - 22 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 15 ק"מ לליטר נפח מיכל דלק: 26.5 ליטר משקל העמסה מורשה: 212 ק"ג בלם קדמי: שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ בלם אחורי: דיסק בקוטר 320 מ"מ מחיר: 235 אלף שקל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}