כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הכנסות החברה לישראל עלו ל-3.08 מיליארד דולר; הרווח הנקי זינק ב-47%

צים הפסידה 66 מיליון דולר ברבעון השלישי; בטר פלייס הפסידה 66 מיליון דולר

  • כ"ז חשון התשע"ב
סמי עופר ז"ל
סמי עופר ז"ל



החברה לישראל שבשליטת עידן עופר פירסמה הבוקר את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. ההכנסות עלו ב-21.1% ל-3.08 מיליארד דולר לעומת 2.54 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח, דיווחה החברה על זינוק ברווח הנקי ל-156 מיליון דולר - עלייה של 47% לעומת רווח של 106 מיליון דולר בשנת 2010. יתרת האמצעים הנזילים של החברה לישראל היא כ-687 מיליון דולר.

בדוחות החברה נכתב כי "על רקע אי היציבות בכלכלות המערב בכלל, והמצב הקשה בספנות העולמית בפרט, ולנוכח תוצאותיה הכספיות של צים, נענתה צים לבקשת החברה לישראל, והודיעה שבכוונתה להכין תכנית עסקית חדשה לטווח ארוך, אשר תכלול, בין היתר, שינוי במבנה ההון והחוב של צים". פרטי התכנית טרם סוכמו אך בינתיים החברה לישראל וקבוצת עופר יזרימו לצים "רשת ביטחון" בשיעור של 50 מיליון דולר כל אחת.

החברות המוחזקות:

צים סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של 85 מיליון דולר לעומת רווח של 54 מיליון דולר ברבעון המקביל. לאחר הסדר החוב, הסתכם ההפסד ב-66 מיליון דולר לעומת רווח של 37 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. היקף הנכסים הכספיים של צים בסוף הרבעון הוא כ-340 מיליון דולר. המחיר הממוצע למכולה מובלת ברבעון השלישי היה 1,310 דולר למכולה - בדומה לרבעון הקודם.

בדו"חות החברה נכתב כי "לאור התנאים הקשים ואי הוודאות השוררת בענף הספנות העולמי, החברה צופה כי תוצאותיה העתידיות יהיו נמוכות מההערכות הקודמות. בהתאם, מתכוונת החברה לגבש תוכנית עסקית חדשה לטווח ארוך ולהציג אותה לבנקים במהלך חודש ינואר 2012. זאת ועוד, צים פנתה לאחרונה לבנקים המממנים בבקשה לקבלת ויתור על עמידה באמות המידה הפיננסיות למשך 12 החודשים הבאים או לתיקון אמות מידה אלה".

כיל סיימה את הרבעון עם גידול של 36% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל ואלה הסתכמו ברבעון האחרון ב-1.9 מיליארד דולר. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הגיע ל-556 מיליון דולר לעומת כ-319 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-74%. שיעור הרווח התפעולי ממחזור המכירות גדל אף הוא לרמה של 29.3% לעומת 22.9% ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה רווח נקי של 436 מיליון דולר - גידול של 80% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. דירקטוריון כיל החליט על חלוקת דיבידנד בסך 300 מיליון דולר.

בתי זיקוק לנפט (בזן) מקבוצת החברה לישראל שבבעלות משפחת עופר, הפסידה 24.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011 לעומת רווח של 23.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות בזן גדלו ב-60% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-2.75 מיליארד דולר. הגידול בהכנסות יוחס בעיקר לגידול של 39% במחיר הממוצע לסל מוצרי החברה שעמד על 920 דולר לטונה לעומת 661 דולר לטונה בתקופה המקבילה.

איי. סי. פאואר, זרוע החשמל של חברה לישראל, הציגה את תוצאות ברבעון השלישי של השנה המהוות תוצאות שיא של החברה, ההכנסות של החברה עלו ב-40% והגיעו ל-122 מליון דולר. גם בשורת הרווח הנקי, הייתה מגמה דומה. הרווח הנקי עלה ב-64% והגיע לסך של 18 מליון דולר.

טאואר רשמה סיימה את הרבעון עם רווח של 7 מיליון דולר לעומת רווח של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

למועד הדו"ח טרם החלה בטר פלייס בפעילות מסחרית ולפיכך בהיעדר הכנסות, נרשמות הוצאותיה והשקעותיה כהפסד. ברבעון השלישי הסתכם ההפסד, כולל ריבית לבעלי מניות בכורה, בסכום של כ-66 מליון דולר לעומת הפסד של כ-43 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גם צ'רי קוואנטום טרם החלה בפעילות מסחרית, ולפיכך, בשלב זה, אין לחברה הכנסות כלשהן אלא רק הוצאות הנרשמות כהפסד. ברבעון השלישי הסתכם ההפסד בכ-13 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}