כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רבני ותושבי מאה שערים נגד האוטובוסים • חשיפה

'אגד' מתכננת להחזיר את ה'אוטובוסים' לשכונה הוותיקה, אך התושבים מעדיפים להמשיך ב'עונש' • רבני 'העדה' והתושבים חתמו נגד: "סכנה רוחנית וגשמית"

סכנת נפשות? אוטובוסים. צילום ארכיון
סכנת נפשות? אוטובוסים. צילום ארכיון

במאה שערים נהנים מהעונש?

תושבי השכונה קיבלו את הבשורה כי בשבוע הבא ישובו אוטובוסים של חברת 'אגד' לפעול בתוככי השכונה לאחר שנה וחצי של הפסקת השירות בשל אלימות והשחתת האוטובוסים.

אבל נראה כי התושבים אינם מרוצים מהמחווה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות אלו מתארגנת קבוצת רבנים, חלקם הגדול רבני 'העדה החרדית', שיחתמו על קריאה לתושבים לחתום על עצומה נגד כניסתם של האוטובוסים לשכונה מטעמים רוחניים וגשמיים.

תחת הכותרת "פנייה לתושבי שכונת מאה שערים", נכתב בשמם של הרבנים: "היות שמאז שנמנעו אוטובוסי אגד להיכנס ברח' מאה שערים הייתה רווחה גדולה לתושבים מבחינה רוחנית וגשמית כאחד".

בהמשך מציינים הרבנים כי קיימת גם סכנה בטיחותית בכניסתם של האוטובוסים: "וכידוע הדבר היה גובל גם בסכנת נפשות כאשר האוטובוסים היו שועטים בדהרה ברחוב הצר המלא בילדים וילדות. על כן אנו פונים לתושבים לשתף פעולה עם העסקנים ולחתום על כתבי בקשה לגורמים הנדרשים להמשיך את המצב הקיים זה כשנה ומחצה".

על החתומים במכתב: הרב משה ברנדסורפר, הרב אהרון ברנדסורפר, הרב יהושע אשר כהנא, הרב ברוך יהודה הלוי היימליך, הרב רפאל סאקס, הרב יצחק רוזנבלט.

על דפי ההחתמה שעוברים בין תושבי השכונה נכתב בין היתר כי כניסתם של האוטובוסים אל הרחוב הצר של שכונת מאה שערים מהווה "סכנת חיים ממש". בנוסף לכך מציינים העסקנים המחתימים בשעות אלו את התושבים כי העשן היוצא מהאוטובוסים גורם נזק רב לתושבים ובניהם אחוז גדול של תינוקות וחולי אסטמה.

האם תושבי מאה שערים בפני מאבק חדש? ימים יגידו.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}