כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ל"ל שרי הייתה שם ומכינה

ל"ל שרי הייתה שם ומכינה

צילום: מירי צחי, באדיבות המועצה האזורית שומרון
צילום: מירי צחי, באדיבות המועצה האזורית שומרון

כאלפיים אזרחים – דתיים, חילונים וחרדים, רבנים, מקובלים וחיילים התפללו אמש (ד) בקבר יוסף, בכניסה מיוחדת שהתקיימה באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".

בראש הבאים עמדו סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, הרב השומרון הרב אליקים לבנון וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

כמו כן השתתפו בכניסה הרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר, הרב שלום ראשו ורב קהילת "שבו בנים" של ברסלב הרב אליעזר ברלנד. כמו"כ נכנסו בני משפחת לבנת, ביניהם אימו, אלמנתו ואחיו של בן יוסף לבנת הי"ד.

לאחר שבשנה האחרונה ביקרו בקבר יוסף שבעה חברי ממשלה, וכן כעשרה חברי כנסת בביקור מיוחד באור היום, ביקורו של השר ישי אמש הינו הביקור הממלכתי החשוב ביותר בתקופה בקבר יוסף והאורח, יו"ר ש"ס שמעבר לתפקיד שר הפנים מכהן גם כסגן ראש הממשלה הוא האישיות הממלכתית הישראלית הבכירה ביותר עד כה שהגיעה לביקור במקום המקודש שבשכם.

כזכור, לאחר שנותץ, הרס, נשרף וחולל בידי הרשות הפלשתינית לפני 11 שנים, שופץ הקבר ונבנתה המצבה מחדש במבצע הנדסי מורכב לפני כשנה ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל והמנהל האזרחי. בביקורו של השר אלי ישי ציינו כשנה לשיפוץ הקבר.

בתחילת הביקור התקיימה תפילה נרגשת של הציבור ברוב עם. רב השומרון הרב אליקים לבנון ורב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ קראו פרקי תהילים והקהל חזר אחריהם.

השר ישי לא הסתיר את התרגשותו וקרא לממשלת ישראל לשוב לקבר יוסף ולחדש את הנוכחות הקבועה במקום:

"זו זכות עצומה להיות פה. נישא תפילה לבורא עולם שבזכות יוסף הצדיק נזכה לגאולה קרובה. אני מבקש מכל אחד ואחד שנמצא פה ובכלל בעם ישראל להרבות אהבת חינם.

קבר יוסף שייך לנו. הביקור פה היום הוא חשוב ואני מקווה שיקנו את העיוותים. התשובה לרש"פ היא לפעול בדרך בה אנו מאמינים שהיא טובה לעם ישראל.

ברור שצריך לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה. המצב כיום הוא הפרה בוטה של הסכמי אוסלו ואת הפרות ההסכמים צריך לתקן.

ראינו את הדוחק במחסומים ואת הרצון העז של כל שכבות העם להגיע להתפלל וצריך לאפשר זאת בצורה קבועה ומלאה".

ביציאתו מקבר יוסף, בתדרוך לכתבים הרבים, התייחס השר אלי ישי לנושא הבניה ביהודה ושומרון:

"אלפיים אישורי הבניה הם תשובה נכונה להפרות הרבות של ההסכמים על ידי הרשות הפלשתינית, אבל זה לא מספיק".

כמו כן התייחס השר, בתשובה לשאלות כתבים לסוגיית הרצון לכפות על חיילים לשמוע שירת נשים בצה"ל:

"אם רוצים שחרדים ישרתו בצבא, צריך למצוא דרך שהם יוכלו לשרת וגם לשמור על אמונתם ודרך חייהם".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הודה לכוחות הבטחון ולחטיבת שומרון בראשות המח"ט אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר רס"ן אליצור טרבלסי על אבטחת קהל האלפים, וקרא לממשלת ישראל לחזור בצורה מלאה לקבר יוסף:

"קבר יוסף, הר הבית ומערכת המכפלה הם המקומות הבסיסיים של ארץ ישראל, ועם ישראל שואב את כוחותיו מהם.

יוסף הצדיק הוא דמות של חיבור של כל חלקי עם ישראל. אנו מציינים שנה מאז שזכינו לשפץ את קבר יוסף ולבנות את המצבה שהרסו ושרפו פורעי המשטרה הפלשתינית מחדש.

יחד עם זאת, השמחה על השלמת שיפוץ הקבר איננה שלמה כלל ועיקר והיא מהולה בהרבה עצב על הביזיון בן 11 השנים בהן הקבר נטוש. אין אומה בעולם שהיתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר: "באנו ליוסף הצדיק להתחזק מדמותו. אנחנו פה להתפלל להקב"ה שבזכות יוסף הצדיק נתגבר על כל המכשילים אותנו, נרבה צניעות ונעמוד יחד בזכות יוסף הצדיק, הכח המאחד שמחבר את כל המחנות.

אנו חייבים לקצץ את חילוקי הדעות בינינו, יוסף הצדיק מאחד את עם ישראל. אנו מתפללים שעם ישראל יהיה מאוחד וכאיש אחד בלב אחד נמשיך לבנות ולהיבנות פה בארץ ישראל".

הביקור הנדיר התקיים לאחר שבשנה האחרונה, מאז שיקום קבר יוסף, ביקרו במקום שבעה מחברי הממשלה: שר הרווחה והתקשורת משה כחלון, השדר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר המדע דניאל הרשקוביץ’, השר יוסי פלד, סגן השר איוב קרא וסגנית השר לאה נס.

השרים קראו להשלים את השיפוץ ולשוב למקום לנוכחות קבועה.

ביקור ממלכתי נוסף שהתקיים לפני מספר חודשים עורר התרגשות רבה במדינה, כשכעשרה חברי כנסת משדולת ארץ ישראל נכנסו יחד עם אנשי המועצה האזורית שומרון לתפילה בקבר יוסף – לראשונה באור יום ובאבטחה צמודה של חיילי צה"ל.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}