כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"האלימים פתאום מכירים במשטרה" • ה'סניגור' מדבר

במשטרה ממשיכים לחקור במרץ את הלילה בו הוכה אברהם הירשמן עד זוב דם • עו"ד גיל דחוח, המייצג את החשודים, משוכנע: "יהיה קשה לבסס ראיות נגדם"

"המשטרה רואה את המקרה בחומרה רבה". עו"ד דחוח
"המשטרה רואה את המקרה בחומרה רבה". עו"ד דחוח



במשטרה ממשיכים לחקור ברצינות את הכאתו של האברך אברהם הירשמן.

ימים ספורים לאחר המקרה האלים הקימו במשטרת ירושלים צוות חקירה מיוחד שתפקידו למצוא את החשודים במעשה.

אחת לכמה ימים ימים מזמנת המשטרה חשודים נוספים בהכאתו של הירשמן. לעתים מוזמנים חשודים שכבר נחקרו בעבר כדי להשלים את התמונה, שתוביל בסופה של דבר למיצוי הדין עם התוקפים.

עו"ד גיל דחוח, עורך דין בכיר בתחום הפלילי, נבחר לייצג את החשודים בהכאת הירשמן.

בשיחה ראשונה ובלעדית מאז המקרה לפני למעלה מחודש הוא מספר ל'בחדרי חרדים' על טענות החשודים, החומרה שבה המשטרה מטפלת בתיק וגם על ההתייעצויות עם הרבנים.

• כמה חשודים אתה מייצג?

"יש כמה חשודים אותם אני מייצג והם מכחישים מעורבות בסיפור הכאתו של הירשמן ובסיפורים אחרים. הם אומנם משתייכים לקבוצה מסוימת וזה מה שיוצר את החשד, אך אין בסיס ראייתי לכך ולכן הם גם לא עצורים או נמצאים תחת מגבלות".

• מהם החשדות נגדם?

"לגבי חשוד אחד טוענת המשטרה כי הוא היה נהג המשאית שהובילה את המכים. יש נוספים שחשודים שהיכו את הירשמן וישנם חשודים שלטענת המשטרה היו רק נוכחים במקום ומבחינה משפטית הם חלק מהעניין".

"אין לי דעות אישיות"

עו"ד דחוח מספר על החומרה בה רואה המשטרה את המקרה: "עושה לי רושם שהמשטרה חוקרת ברצינות את המקרה וניתן להבין זאת מעצם העובדה שהחקירות נמשכות זמן רב. בכל כמה ימים מזמנת המשטרה חשודים נוספים לחקירה ועושה רושם שהחקירה הזו רצינית. היא לא מחפפת, יש צוות חקירה, מושקעים משאבים רבים, אך מצד שני המשטרה מבינה את הרגישויות ומכירה את ההיסטוריה".

• בגלל הרגישויות, המשטרה תנהג אחרת?

לא. אבל המשטרה יודעת שמי שפעל באלימות לאורך השנים זה דווקא הצד השני ופתאום דווקא הוא נאחז בקרנות המזבח ומיילל לעזרת המשטרה שאותה לא הכיר בכל אותה תקופה. הם מכירים את המשחק. יחד עם זאת הם לא מקלים ראש. הוא שווה בין שווים והם רואים את המקרה בחומרה רבה".

• אילו החשדות פרושות בפניך, איך אתה רואה את החקירה הזו כמביט מהצד?

"אני סניגור, אין לי דעות אישיות. אני מייצג את שולחיי על הצד הטוב ביותר ואני מוכן לעשות עבורם כל שאפשר במסגרת החוק. מלבד זאת, אני שומע רק צד אחד. ניתן לומר שמדובר בסיפור רציני. אחת ההוכחות היא שכלי התקשורת החילוניים סיקרו אותו בכותרות ראשיות, וזה לא דבר שאנחנו רואים בכל פעם כשישנו מקרה אלימות בציבור החרדי".

• איך להערכתך, כעורך דינם של החשודים, החקירה תסתיים?

"אני לא יכול לדעת. כפי שאמרתי קודם, זאת נראית חקירה רצינית, ויהיה מאד קשה לבסס ראיות נגד חשודים כי אני לא מכיר עד כה חשודים שיש נגדם ראיות שיכולות להפליל אותם, מה גם שהחשודים מכחישים כל קשר למעשה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}