כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הוארך מעצר ה'זיקית' - הסיקריק יוסף מאיר חזן • תיעוד מצולם של מעלליו

בלעדי ל'בחדרי חרדים' • תיעוד מצולם של מעללי הסיקריק יוסף מאיר חזן: ריקוד עם דגל אש"ף, ונדליזם ב'אור החיים' ואלימות ב'בתי ורשא' • מדוע הצטרף חזן למאבק נגד ה'שאלים'? • מהו הקשר המשפחתי שלו למאבקים ב'בתי ורשא'? • ולמה הוא מכונה במשטרה בשם הקוד 'זיקית?' • צפו

חזן הסיקריק. צילום: ארכיון
חזן הסיקריק. צילום: ארכיון



בית המשפט האריך היום (ד), לבקשת המשטרה, את מעצרו של הסיקריק יוסף מאיר חזן, שנעצר ביום שלישי בשכונת גאולה, במבצע מיוחד של כוח בילוש ממשטרת ירושלים.

חזן, יישאר במעצר, על פי החלטת בית המשפט, עד ליום שישי בשעה שלוש אחר-הצהריים.

חזן חשוד בגרימת נזק לרכוש, הסגת גבול, תקיפה בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטרים.

תחילה דרשה המשטרה להשאירו במעצר שישה ימים, אך בית המשפט נעתר חלקית לבקשה, והוא יישאר במעצר עד יום ו' הקרוב - אז הוא יובא שוב לדיון נוסף בעניינו.

עורך דינו, יאיר נהוראי, אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מקווים שביום שישי יסתיים מעצרו".

העבירות בהן חזן מעורב בוצעו, כך על פי החשדות, על רקע המאבקים ב'בתי ורשא', והמאבק האלים נגד חנות הספרים 'אור החיים' בשכונת מאה שערים - מאבק שהגיע לסיומו עם כניעת בעלי החנות לדרישות 'העדה החרדית' ו'ועד גאולה'.



לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו חומרים מצולמים, עליהם ככל הנראה מתבססת המשטרה בדרישתה להארכת מעצרו של הסיקריק. בצילומים נראה חזן תחילה בפעילותו הפומבית והגלוייה, כשהוא מנופף בדגל אש"ף. בצילומים אחרים הוא נראה, לפי החשד, כשהוא משחית דלת של בית עסק, ומפקד, כך לפי החשד, על פעילות אלימה ב'בתי ורשא'.

מהצילומים נראה חזן פועל בזהירות רבה, ומתוך מודעות לכך שהינו מצולם. כך שהתיעוד אינו חד משמעי, ומעלה סימני שאלה וחשדות בלבד. על כן המשטרה מתבססת בחקירתה על שילוב בין החומרים המצולמים לחומרים מודיעיניים אחרים.

הכל נשאר במשפחה

יוסף מאיר חזן הוא חתנו של אורי סופר, תושב העיר בני-ברק, המעורב במאבקי קנאות ובהפצת פשקווילים הקשורים למאבקים שונים, במהלך השנים האחרונות. מצד שני, עד כמה שהדבר יישמע מפתיע, סופר נאבק, בין היתר, גם נגד 'כת השאלים'.

אלא שמאבק זה מתנהל מסיבות אישיות: בתו של סופר החלה להתהלך עם שאל, ובעקבות כך בעלה נפרד ממנה ואף דרש להוציא את ילדיה מחזקתה. תחילה הסתתרה במאה שערים, ואחר כך הועברה משם על ידי בני משפחתה.

מקורות בשכונת מאה שערים אומרים, כי חזן עצמו הצטרף גם הוא, בעקבות הטרגדיה המשפחתית, למאבק נגד נשות הכת.

גורמים במשטרה מכנים את חזן בשם הקוד "זיקית", זאת בשל אופי פעילותו: הוא מגיע לאירוע, מבצע את מעשיו האלימים, ונעלם במהירות.

גם מעורבותו במאבקים האלימים בפרשת 'בתי ורשא' שבשכונת מאה שערים בוצעו, כך נראה, על רקע משפחתי: גיסו, יצחק בן ציון ריבלין - חתן נוסף של אורי סופר - הוא אחד הפולשים ל'בתי ורשא'.

לפני כשבועיים קיבל ריבלין מבית המשפט צו פינוי מהנכס, לצד תשלום קנס כבד ל'כולל פולין'.

מעצרו של חזן אתמול • תיעוד


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}