השתלטות מחבלים על רכבת נוסעת במנהרה • צפו בתרגיל
כוחות הביטחון ערכו הבוקר תרגיל אשר כלל מספר תרחישי חירום, ביניהם מענה מבצעי להשתלטות של מחבלים על רכבת נוסעת, שריפה ופינוי נפגעים, זאת כחלק מההיערכות לקראת פתיחת "רכבת השרון" הצפויה בשבועות הקרובים • צפו
- אלי שלזינגר
- כ"ג סיון התשע"ח
- 1 תגובות
דוברות רכבת ישראל
כוחות משטרת ישראל, יחד עם אגף בטחון של רכבת ישראל, נתיבי ישראל, מד"א כיבוי אש, פיקוד העורף ועיריית רעננה, ערכו הבוקר (רביעי) תרגיל אשר כלל מספר תרחישי חירום, ביניהם מענה מבצעי להשתלטות של מחבלים על רכבת נוסעת, שריפה ופינוי נפגעים, זאת כחלק מההיערכות לקראת פתיחת "רכבת השרון" הצפויה בשבועות הקרובים.
התרגיל התקיים במנהרה של תחנת 'רעננה דרום' הממוקמת 14 מטרים מתחת למפלס הכניסה. "רכבת השרון" הינה חלק מפרויקט 531 שתוכנן ומבוצע על ידי נתיבי ישראל, מוגדר כפרויקט לאומי וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק"מ וחלק ניכר מהן בתצורת סלאבטראק (לוחות בטון), לצד שתי תחנות נוסעים חדשות הנהנות מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים למפלס הכניסה, ורעננה-מערב הממוקמת מעל לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ.
בשלב הראשון, חציון שני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב"ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיארך כ-40 דקות. בשלב השני (2019), תחובר הקשת במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות. לקראת הפעלת רכבת השרון, נערכה רכבת ישראל וגייסה צוותים לתחנות, הקימה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות, ביצעה תרגילים בשיתוף פעולה עם כוחות הבטחון ומדריכה לעבודה לפי תורת ההפעלה החדשה להפעלת תחנה שאינה בפני השטח.
צילום: דוברות רכבת ישראל
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות