כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

קיבלתם מייל עם בקשת עזרה? זהירות, עוקץ! • כך מתבצע 'העוקץ הניגרי'

'העוקץ הניגרי' מגיע באיחור אופנתי לציבור החרדי • משה, תושב בני-ברק, מספר ל'בחדרי חרדים': "קיבלתי מייל מחבר שנחטף בהולנד, בו הוא מספר שהוא חייב בדחיפות 3000 יורו - ברגע האחרון התקשרתי להורים שלו" • אתמול, נעקצה גם העיתונאית אורלי וילנאי • המשטרה: "זהירות!"

קיבלתם מייל עם בקשת עזרה? זהירות, עוקץ! • כך מתבצע 'העוקץ הניגרי'

גל של תרמיות במייל - שכולל הצעה לפרסים מצד אחד וקריאות נואשות להעברת כסף לחברים במצוקה מצד שני - פוגע בשבועות האחרונים במאות חרדים שקיבלו מיילים שונים מידידים וחברים הקוראים לעזרה.

אמש (ג') חשפה העיתונאית אורלי וילנאי, את העוקץ שפגע גם בה. מישהו השתלט על המייל שלה ושלח בשמה הודעה לפיה היא הגיעה לספרד לצורך ראיון, נשדדה באיומי אקדח וכעת זקוקה לכסף.

חלק מהמכותבים האמינו שהמייל אמיתי וכבר תכננו לסייע.

מנכ"ל חברת "טיק טאק שחזור מידע" שניסה להתחקות אחר מי שהתשלט על המייל טוען שכתובת ה-IP מובילה לכתובת בניגריה או בדרום אפריקה, וכי מדובר בתרגיל ידוע בעולם שמכונה "העוקץ הניגרי".

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו עדויות של מספר אנשים חרדים שנפלו אף הם ל'עוקץ הניגרי'.

משה, תושב בני ברק, מספר ל'בחדרי חרדים': "הגיע אלי מייל מחבר טוב שסיפר לי כי הוא נשדד בהולנד, והחוטפים לא נותנים לו ליצור קשר באמצעות הטלפון אלא אך ורק באמצעות המייל. הוא כתב לי שהוא חייב בדחיפות 3000 יורו בכדי לשלם למלון ולצאת בחזרה לארץ. כמעט ושלחתי את הכסף, אבל ברגע האחרון החלטתי להתקשר להורים שלו וגיליתי שהבחור בכלל נמצא בארץ".

פקד לירן וקסברגר ממפלג ההונאה במשטרת ת"א מסביר איך להימנע מהעוקץ: "כיום האינטרנט מהווה פלטפורמה להונאות בין לאומית רבות ובשיטות שונות, ולכן כל מייל שנראה מעט חשוד לא להתפתות, לעשות את הבדיקה ורק כאשר מגיעים למסקנה שזה אותנטי לעשות העברה כספית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}