כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הבנק הפדרלי יערוך ל-6 בנקים מבחנים לעמידותם בפני משבר באירופה

תוצאות מבחני העמידות, אשר יעברו בין היתר בנק אוף אמריקה, סיטי וגולדמן סאקס, יפורסמו בשנה הבאה

  • כ"ו חשון התשע"ב
 צילום אלוסטרציה: ליקווד סקופ
צילום אלוסטרציה: ליקווד סקופ צילום: ליקווד סקופ

הבנק הפדרלי מתכנן לערוך מבחני עמידות לשישה מהבנקים הגדולים בארה"ב, כדי לבחון את עמידותם בתרחישי זעזוע בשווקים, כולל התרחיש של משבר החוב האירופי.

הבנק הפדרלי אמר כי יפרסם בשנה הבאה את תוצאות המבחנים, אשר ייערכו לשישה בנקים בעלי פעילות מסחר בהיקף גדול: בנק אוף אמריקה, סיטי, גולדמן סאקס, ג'יי פי מורגן צ'ייס, ולס פארגו ומורגן סטנלי.

"הם מן הסתם מודאגים לגבי הנושא של אירופה", אמרה ננסי בוש, אנליסטית בנקים ותיקה ועורכת ב-SNL פייננשל. "בתקופה של התרחקות מסיכונים וחששות, יש צורך בשקיפות".

הבנק אמר כי המבחנים לבנקים יתבססו באופן כללי על התודות במחירים ובריביות שהתרחשו במחצית השניה של 2008, וכן על "תנודות חדות פוטנציאליות באג"ח הממשלתיות ושל המגזר הפיננסי באירופה". לפי התרחיש של הבנק הפדרלי, תזנק האבטלה בארה"ב, שנמצאת כיום ברמה של 8.9%, ל-13%, בעוד שהתמ"ג של ארה"ב יצנח ב-8%.

המבחנים הם חלק ממבחן רחב יותר שבמסגרתו יבחן הבנק הפדרלי את תוכניות גיוס ההון של 31 בנקים וחברות שלהם לפחות 50 מיליארד דולר בנכסים.

בתחילת החודש הזהירה סוכנות דירוג האשראי פיץ' כי הבנקים האמריקאים עלולים להיפגע קשות בשל משבר החוב באירופה. פיץ' אמרה כי החששות נובעים מכך שבשנים האחרונות הגבירו הבנקים בארה"ב את פעילות המסחר שלהם באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}