כ' כסלו התשפ"ה
21.12.2024

אל על: הרווח התפעולי נחתך בחצי; 200 עובדים יפוטרו

המנכ"ל אליעזר שקדי והיו"ר עמיקם כהן יקצצו 20% בשכרם • קיצוצים גם בשכר חברי הדירקטוריון, הסמנכ"לים וראשי האגפים

  • כ"ו חשון התשע"ב
אל על: הרווח התפעולי נחתך בחצי; 200 עובדים יפוטרו

רווחי חברת התעופה אל על נחתכו בחצי ברבעון השלישי של 2011, בעיקר בשל מחירי הדלק הסילוני שזינקו, אך גם נתח השוק שלה קטן. במקביל, הודיעה החברה על קיצוצים הכוללים פיטורי 200 עובדים וקיצוץ של 20% בשכר המנכ"ל אליעזר שקדי ויו"ר הדירקטוריון, וויתור של 7.5%-10% לבכירים נוספים בחברה.

שקדי ניצב במקום הרביעי ברשימת מקבלי השכר הגבוה בחברות הציבוריות הישראליות ב-2010 עם עלות שכר של 16.7 מיליון שקל. עם זאת, עם פרסום השכר במארס שעבר, הודיע שקדי כי יוותר על 5.7 מיליון שקל מתוכם שיועברו לעמותה למצויינות. לפני כשנה עמדה אל על במוקד שערוריית שכר, לאחר שהתברר כי המנכ"ל הקודם שלה, חיים רומנו, קיבל מיליוני שקלים מעבר למה שאושר לו.

הכנסות אל-על אמנם עלו ב-6.5% ל-602.1 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אך הרווח הגולמי הצטמצמם משמעותית ועמד על 18.8% מההכנסות בלבד לעומת 24.6% מההכנסות ברבעון המקביל. מקורו של ההבדל החד טמון בהתייקרות הדלק סילוני בשיעור של 47% בממוצע ביחס לרבעון המקביל. פעולות הגידור שנוקטת אל על כדי להפחית את השינויים גרם לכך שהשינוי האקטיבי עמד על 23.7% בפועל.

הרווח הגולמי הנמוך היה הסיבה העיקרית לירידה של 45% ברווח התפעולי שהציגה החברה שהסתכם ב-25.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה, עמד הרווח הנקי על 21 מיליון דולר ברבעון השלישי - נמוך פי 2 מהרווח הנקי ברבעון השלישי של 2010.

מבחינה תזרימית, הציגה החברה גירעון של 14.6 מיליון דולר ברבעון במזומנים מפעילות שוטפת, בניגוד לתזרים חיובי של 4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסופה של התקופה נמצאים בקופתה 119.4 מיליון דולר.

כמות הנוסעים בנתב"ג אמנם עלתה ברבעון השלישי ב-6.6% ל-4.1 מיליון איש וכמות המטען עלתה ב-2.3% ל-72 אלף טון, אל אל על נהנתה פחות מהגידולים. נתח השוק שלה בטיסות סדירות ובטיסות שכר עמד על 31.5% בלבד לעומת נתח של 34% ברבעון המקביל. כך קטן גם שיעור התפוסה ל-82.4% לעומת 83.8%.

אליעזר שקדי אמר היום כי "החברה התמודדה ברבעון עם האתגרים והשינויים בענף התעופה העולמי והמקומי. גורמים אלו הביאו להתאמת הפעילות, וליישום תהליכי התייעלות לצמצום ההוצאות בחברת אל על, לרבות יצירת אופטימיזציה של צי המטוסים ובחינה מחודשת של רשת הנתיבים ויעדי הטיסה. כחלק מהבחינה המחודשת של רשת הנתיבים , נסגר החודש הקו לסאו-פאולו , כאשר אנו מנצלים את מטוס הדגל שלנו – ה-777 החסכני והיעיל המתפנה - לטובת קווים אחרים.

כמו כן, הודענו החודש על סגירת הקווים לאודסה ולדנייפרופטרובסק. במקביל, אנו ממשיכים בתהליך של הוצאתם משירות של 6 מטוסים ישנים (מטען מדגם 747-200 שיצא משירות הקיץ, שני מטוסי נוסעים מדגם 767-200 שיצאו משירות בחודש האחרון, ו-3 מטוסי 757 שייצאו משירות ב- 2012), הקטנת מספר ציי המטוסים מ-7 ציים ל-5. במקביל, אנו נמצאים במהלך של התקנת כנפוני קצות כנף במטוסים שבשירות החברה, אותן ביצענו בחודש האחרון, כחלק מהמאמצים להקטנת הוצאות ולהתייעלות וחיסכון בדלק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}