כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הנהלת נמל חיפה איימה בתביעה - והעובדים הפסיקו את השיבושים

העובדים טוענים כי מטרת הגשת התביעה היתה לאיים על הוועד על רקע המשא ומתן המתנהל כעת לחתימה על הסכם קיבוצי חדש

  • כ"ה חשון התשע"ב
נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי
נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי

כ-100 עובדי אגף ציוד בנמל חיפה נקטו עיצומים בשבוע האחרון, במסגרתם הם לא תיקנו תקלות שהצטברו במנופים ובציוד כבר אחר בנמל. בתגובה הגישה הנהלת הנמל תביעה נגד ועד העובדים בראשות אדי פרבר, על ביזיון בית הדין לעבודה, בטענה שהם לא נענו להחלטה שקיבל בית הדין לפני שבועיים ולפיה עליהם להימנע משביתה או שיבושים ולפתור את המחלוקות ביניהם לבין הנהלת הנמל באמצעות משא ומתן.

עוד לפני שהשופט רמי כהן דן בתביעה של הנהלת הנמל, הפסיקו עובדי אגף הציוד את העיצומים וחידשו את העבודה המלאה. לטענת העובדים, הגשת התביעה נגד הוועד נעשתה שלא בידיים נקיות ומטרתה היתה להלך עליו אימים על רקע המשא ומתן המתנהל בימים אלה לחתימה על הסכם קיבוצי חדש, שיעניק לעובדים הטבות בתמורה להתייעלות ותפוקות גבוהות יותר. לדברי העובדים, ההנהלה גם איימה להגיש תביעות אישיות נגד שלושת חברי ועד עובדי אגף ציוד כדי לחייבם לשלם מכיסם את עלויות הנזקים, כביכול, שגורמים השיבושים וגם זאת למטרת הפחדה.

"איננו נוקטים שביתה או שיבושים; העבודה התקינה לא הופרעה ומדובר בטקטיקה לא הוגנת בה בחרה הנהלת חברת נמל חיפה", אמרו העובדים. הם הוסיפו שההסתדרות הכריזה כבר לפני זמן רב על סכסוך עבודה לבקשת ועד עובדי אגף ציוד, כך שהעובדים רשאים לנקוט בעיצומים או שביתה, "אך למרות זאת העדפנו לשמור על שקט תעשייתי ולקיים שגרת עבודה”.

נציג ההסתדרות במרחב חיפה, יעקב מנין, קרא להנהלת חברת הנמל להיכנס למו"מ אינטנסיבי ורציף כפי שהשופט כהן הורה, "במקום להפחיד את הוועד בתביעה על ביזיון או הגשת תביעות אישיות".

דובר חברת נמל חיפה אמר בתגובה כי קיים מתח ביחסי העבודה באגף ציוד על רקע המו"מ על הסכם ההתייעלות הצפוי. "הגשנו תביעה על ביזיון בית הדין כי כבר לפני שבוע השופט כהן הורה לעובדים לחזור לעבודה מלאה, אך השיבושים נמשכו וציוד חיוני לפריקה ולהעמסה על אניות לא תוקן. אפילו ההסתדרות הורתה לעובדים לשוב לעבודה סדירה והם לא שעו לה. חבל שרק אחרי שהנהלת החברה נאלצת לנקוט צעדים תקיפים יותר, השיבושים נפסקים". לדבריו, בעוד חודש יתקיימו בחירות לוועד עובדי אגף ציוד "וייתכן שיש לכך קשר לזעזועים הנוכחיים בנמל".

באחרונה רבו שיבושי העבודה בנמלי חיפה ואשדוד. בראשית נובמבר נקטו עובדי התפעול בנמל אשדוד בשיבושים והאטו את קצב השינוע בנמל, זמן קצר אחרי סיומם של שני חודשים עיצומים, וזאת על רקע מחלוקת בינם לבין הנהלת חברת הנמל בעניין תשלום תמריץ עבור תפוקה מוגדלת (שאינו קשור לתמריץ הסטייקים").

בסוף אוקטובר נקטו עובדי המינהל בנמל חיפה עיצומים ועיכבו את הכנת הדו"חות הכספיים ל-2010, בשל מחלוקת בין הוועד לבין הנהלת החברה על אופן הרישום של הסכם הפנסיה בדו"חות המוגשים לרשות החברות הממשלתיות. קודם לכן קיימו עובדי סקטור ציוד ובתי מלאכה שביתת האטה בשל מחלוקת בעניין דרישתם שהם יהיו אלה שיתחזקו את המנופים החדשים שהובאו לנמל - ולא עובדי החברה בחו"ל שממנה נרכשו המנופים, שהיו אמורים לתחזק אותם במשך שלושת החודשים הראשונים להבאתם לארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}