ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ועדה חשאית תדון בחוק הגיוס לפני שתבוא לחקיקה בכנסת

דיווח הבוקר ב'ישראל היום' לפיו, וועדה חשאית מצומצמת תגבש ותנסח את חוק הגיוס • שלושה נציגים חרדים בוועדה • האם זה מה שיביא לשקט עד סוף הקדנציה?

נתניהו וליברמן. אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וליברמן. אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



האם המוקש העיקרי על שלמות הקואליציה בדרך לפתרון? בעיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (שני), על פתרון שגובש בדרך לחקיקת חוק הגיוס.

על פי הדיווח של מיכאל טוכפלד, כבר בשבוע הקרוב תסיים הועדה המיוחדת את עבודתה בעניין חוק הגיוס ותגיש את המסקנות שלה לשר הביטחון שיעביר את הדו"ח לראש הממשלה.

ראש הממשלה יגבש את דעתו ומי שיפעלו על ניסוחו הם ועדה מצומצמת וחשאית, בה יטלו חלק השר יריב לוין מטעמו של נתניהו, השר אביגדור ליברמן וראשי המפלגות החרדיות דרעי, ליצמן וגפני יחד עם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, אשר ידונו בהצעת החוק ויגבשו נוסח.

בסיום הדיונים יחזור הדוח עם הערות הועדה המצומצת למשרד הביטחון ויוגבש לכדי הצעת חוק ממשלתית, שתעלה בקרוב להצבעה בקריאה ראשונה במטרה לחוקק את החוק עד לסיום מושב הקיץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בנוסח שיגובש סוכם כי לא יופעלו סנקציות פליליות וכלל לא יגבשו מכסות אלא יעדים, שבמקרה ולא יעמדו בהם תופעלנה סנקציות כלכליות זעירות.

נציין כי חוק הגיוס מהווה כיום מוקש עיקרי לשלמות הקואליציה, והוא החוק הנפיץ כרגע שעלול להוביל את הממשלה לבחירות, אך במקרה וגיבוש הועדה תעבור בשלום, הממשלה תגובש מחדש ותחזיק מעמד עד לסיום הקדנציה או עד למשבר הבא.
חוק הגיוס וועדה ישראל היום אביגדור ליברמן קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד