כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הרב שמואל אליהו ייחקר בגין הסתה לגזענות

שורת התבטאויות שהשמיע רבה של צפת נגד הערבים בראיונות לתקשורת הספיקו ליועץ המשפטי לממשלה כדי לפתוח בחקירה פלילית • רוצים להיזכר באמירות המשעשעות? כנסו

"יהודי צריח להבריח ערבים". הרב שמואל אליהו
"יהודי צריח להבריח ערבים". הרב שמואל אליהו



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (ג) לפתוח בחקירה פלילית נגד רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, בגין הסתה לגזענות.

בפרקליטות המדינה המליצו ליועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה פלילית נגד הרב אליהו בחשד לפרסום הסתה לגזענות, בגין התבטאויות כוללניות נגד ערבים, אשר נאמרו במסגרת ראיונות שהעניק לכלי התקשורת.

היום אימץ היועץ המשפטי לממשלה את עמדת הפרקליטות והורה על פתיחת החקירה נגד הרב אליהו.

האמירות שפורסמו בכלי התקשורת מפי הרב אליהו, בין היתר, הן: "התרבות הערבית היא אכזרית מאוד", "אצל הערבים מדובר בקודים אחרים, בנורמות אלימות שהפכו לאידאולוגיה. כמו שהגניבות החקלאיות אצל הערבים הן אידיאולוגיה. כמו שסחיטת דמי חסות מהמשקים החקלאיים בנגב היא אידיאולוגיה", "יהודי לא צריך לברוח מהערבים. יהודי צריך להבריח ערבים" ו"גירוש הערבים מהשכונות היהודיות הוא חלק מהאסטרטגיה".

כמו כן, הרב אליהו ייחקר בעקבות פרסומים לפיהם אמר: "ההתנהגות שלהם לא נעימה. הכניסו אצלנו לשכונה של עמידר אישה ערבייה זקנה. לכאורה לא מזיקה. רק הגיעה וכבר הפכה למטרד. בכל שבת מגיעות לבקר אותה עשר מכוניות של ערבים, כל הכפר אצלנו. משמיעים מוזיקה. עושים רעש. מעיזים להתנהג בשכונות יהודיות כמו שלא יעזו להתנהג בכפר לעולם".

התבטאות אחרת שתחקר היא: "ברגע שאתה נותן מקום לערבי בתוכנו, לוקח לו חמש דקות להתחיל לעשות מה שהוא רוצה".

וינשטיין הורה לגורמים במשרדו לבחון קיומם של היבטים פליליים ומשמעתיים העולים, לכאורה, מן האמירות המיוחסות לרבנים.

קודם לכן בחן וינשטיין את האפשרות לחקור גם את הרב בעניין 'מכתב הרבנים' הקורא שלא להשכיר דירות לערבים או למי שאינו יהודי, אך קבע כין אין מקום לכך.

תגובת לשכת רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו על החלטת היועמ"ש:

"הרב שמואל אליהו מברך על הודעת היועת המשפטי, כי אין מקום לפתיחת חקירה בעניין פסק ההלכה של מכתב הרבנים האוסר למכור קרקעות ובתים לנכרים, ועל עמדתו באופן עקרוני כי יש להימנע מהתערבות מיותרת בפסקי הלכה תורניים.

"הרב סמוך ובטוח כי חקירה בעניין התבטאויות ציבוריות שונות תאפשר להבהיר את עמדתו באופן ברור וחד משמעי כי על המדינה לפעול נגד אוכלוסיות תומכי טרור במגזר הערבי ולא נגד המגזר הערבי בכללותו.

"הרב מקווה שיבוא יום ובו יהיה שיוויון אמיתי בפני החוק גם בתחום חופש הביטוי של אנשי רוח. ללא אפליה בין ימין לשמאל".

ח״כ בן ארי הגיב ואמר, כי חקירת ההשתקה של הרב אליהו, היא רדיפת היהדות. במסגדים ימשיכו לשיר הלל לטרור באוניברסיטאות ימשיכו לקרוא לחרם גזעני על ישראל ושי ניצן ימשיך בעיסוקו העיקרי לרדוף ולהשתיק את רבני ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}