כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התעשיינים נגד ההסתדרות • "העסקה ישירה אסון למשק"

במסיבת עיתונאים שקיימו בכירי איגוד התעשיינים, הם תקפו בחריפות את המהלך שמובילה ההסתדרות לחייב העסקה ישירה של עובדים • "אימוץ דרישות ההסתדרות יוביל להתמוטטות עסקית"

עמי לפידות, אוריאל לין ואורן שחור. צילום: אסף לב
עמי לפידות, אוריאל לין ואורן שחור. צילום: אסף לב

"אי אפשר לחייב מעסיק מתי לבצע עבודות באמצעות העסקה ישירה של עובדים או באמצעות העברת העבודה למיקור חוץ", כך אמר הבוקר (ג) עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במסיבת עיתונאים בתל אביב.

"אם נחייב את כל המעסיקים לבצע את כל פעילותם העסקית באמצעות העסקה ישירה של עובדים קבועים, התוצאה תהיה התמוטטות של עשרות אלפי חברות עסקיות", אמר.

לדברי לין, "הפתרון אינו עובר דרך שינוי מבנה התעסוקה, אלא דרך שיפור מאסיבי של תנאי העבודה של כל העובדים במשק בכל סוגי ההעסקה".

את דבריו סיים באומרו: "ההסתדרות אינה מגיעה בידיים נקיות. ההסתדרות גובה דמי טיפול ארגוני בשיעור 0.8% ממקבלי שכר המינימום, מקבלי שכר חלקי מתחת לשכר מינימום וגם מנכים מהעובדים עבודה חלקית. אני מציע להסתדרות לעשות סדר בבית לפני שהיא פועלת לשנות את מבנה ההעסקה אצל גורמים אחרים".

אורן שחור, יו"ר ועדת העבודה וסגן נשיא לשכת המסחר, אמר כי איום השבתת המשק הינו איום פופוליסטי.

עמי לפידות, יו"ר קבוצת לפידות וסגן נשיא לשכת המסחר, ציין כי "חופש העיסוק צריך לבוא לידי ביטוי באפשור הגמישות למעסיקים, אך היום ההסתדרות מבקשת למנוע זאת. כפי שיש חופש התאגדות צריך להקפיד גם על חופש עיסוק וגמישות ניהולית. החברה המשפחתית שלי, שהקמתי לפני 30 שנה, צמחה וכיום אני מעסיק 300 עובדים. אולם אנו זקוקים למיקור חוץ יעיל ומקצועי דוגמת העסקה של עובד אבטחה, הדורשת הכשרה ואימון ולכן זה הרבה יותר יעיל אם תהיה חברה קבלנית שמספקת את השירות הזה לחברות. ההתמחות כפי שעושה מיקור החוץ זה לא משהו שהמעסיקים יכולים לעשות בצורה היעילה ביותר".

ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר אמר כי, "במשק מתנהל תהליך אנטי-דמוקרטי, כופים על החברות העסקיות דברים בלתי אפשריים וזה רק הולך ומחמיר. הפכנו לפושעים, כל עבירה שלנו נחשבת פלילית".

לדברי שטיר, יש לעשות הפרדה בין עובדי קבלן שעובדים שנים באותה חברה ובאותו תפקיד (לרוב משרדים ממשלתיים) לעומת הצרכים האמיתיים של המעסיקים בעיקר במגזר הפרטי בעובדים זמניים.

עו"ד שלומי לויה, היועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר, ציין, כי ניסיון קודם של ההסתדרות לכפות העסקת עובדים נכשל בבית הדין לעבודה. ההסתדרות ביקשה אז לחייב כל מעסיק לקלוט עובדי חברת כח אדם אחרי 9 חודשים, למרות שהחוק מעניק את הבחירה אם לקלוט את העובד או לסיים את העסקתו. דרישה זו נהדפה משפטית. הכישלון הזה לא מנע מההסתדרות להמשיך באותו כיוון, רק שעכשיו אחרי שניסיון משפטי כשל, היא החליטה לנקוט בדרך האלימה של השביתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}