כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

חבל תליה: בכיכר השעון איור של המחבל שרצח את הרב בן גל

במטרה להניע את חוק עונש מוות למחבלים, תלו הלילה פעילי ימין, איור של המחבל אשר רצח את הרב איתמר בן גל הי"ד לפני כשלושה חודשים • המשטרה: "רואים בחומרה" • צפו

צילום: עוצמה יהודית
צילום: עוצמה יהודית



בכיכר השעון ביפו נתלה הלילה (חמישי) איור של המחבל עבד אל חאכים עאצי, אשר רצח את הרב איתמר בן גל הי"ד בחודש שבט האחרון בדקירות סכין בצומת אריאל.

באיור שנתלה נראה המחבל כשידיו מגואלות בדם וחבל תליה לצדו.

מי שעומד מאחורי המעשה הם פעילים של תנועת 'עוצמה יהודית' שהגיעו במהלך הלילה עם סולמות טיפסו על המגדל ותלו את התמונה בקריאה להחיל עונש מוות למחבלים.

תליית איור של המחבל שרצח את איתמר בן גל ביפו

צפו: כך נתלה האיור

במשטרת ישראל הגיבו: "רואים בחומרה כל ניסיון להסלמה ופגיעה בסדר הציבורי. השלט הוסר באופן מיידי ונפתחה חקירה בנושא".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי 'עוצמה יהודית' מגיב הבוקר ואומר כי "משטרת ישראל מאבדת עשתונות והופכת להיות משטרת מחשבות. הודעת דובר המשטרה כי שוטרים הסירו את התמונה שנתלתה על מגדל השעון ביפו ואף פתחו בחקירה מלמדת כי המשטרה סבורה שיש להם הזכות לצנזר מיצגי אומנות ואף להפחיד אזרחים טובים בחקירות. אם יוזמן מאן דהוא לחקירה נדאג לתבוע את המשטרה על עשרות אלפי שקלים. משטרת ישראל לא אמונה על מחשבות האזרחים".



הקדוש איתמר בן גל השם יקום דמוצילום: הקדוש איתמר בן גל השם יקום דמו
הקדוש איתמר בן גל השם יקום דמו


כזכור, ביום שני כ' בשבט תשע"ח, הגיח המחבל עבד אל חאכים עאצי בן ה-19, לעבר הרב איתמר בן גל הי"ד אשר עמד בתחנת אוטבוס בצומת אריאל ודקר אותו למוות באמצעות סכין.

בתיעוד וידאו ממצלמת אבטחה, נראה המחבל יורד ממונית שירות מעבר לכביש, כשתיק לגבו. המחבל חוצה את הכביש באיטיות, וכאשר מגיע למרחק של כמטר מאיתמר הי"ד, הוא מזנק לעברו עם סכין שלופה ודוקר אותו.

איתמר חומק ממנו, מרחיק את המחבל ממנו באמצעות בעיטה, ובורח תוך שהוא חוצה את הכביש. בנתיב הנגדי, נראה רכב לבן ובו קצין צה"ל שקולט לכאורה את המתרחש, מאט ומאפשר לאיתמר לחצות אך כשהמחבל שומט את התיק על הכביש ומנסה לרדוף אחר איתמר, הקצין מאיץ את הרכב ופוגע בו.

מאוחר יותר התברר כי הוא ערבי-ישראלי תושב יפו בעל תעודת זהות כחולה, בן לאם ישראלית מחיפה ואב משכם. בזירת הפיגוע, אותרה תעודת הזהות שלו.




המחבל צילום: המחבל
המחבל


מיד לאחר שדקר את הרב איתמר הי"ד, פתח המחבל במנוסה. קצין צה"ל שזיהה אותו רץ עם הסכינים - ניגח אותו ברכבו אך המחבל קם והמשיך במנוסתו. הקצין ניגח אותו שוב, אולם גם הפעם המחבל קם על רגליו ונמלט לעבר הכפר כיף אל חארת', צפון-מערבית לאריאל.

כחודש וחצי לאחר הפיגוע הוא נעצר. בחקירתו התברר כי הצליח בעזרת חבריו להסתתר ולהחליף מקומות מסתור מידי כמה ימים.

הרב איתמר הי"ד, למד בישיבת הדרום ברחובות, העיר בה גדל. לפני 8 שנים נישא למרים, ונולדו להם ארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7. מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. מלמד מזה שנים בישיבת הר ברכה. אשתו מרים, מורה גם היא.
איתמר בן גל מחבל חבל תליה כיכר השעון ביפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}