כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עצמאי? תשלם מע"מ רק עם נתינת השירות

בשעת לילה מאוחרת אישרה הכנסת בקריאה ראשונה - ללא מתנגדים - את הצעת חוק מס ערך מוסף תיקון שתביא שורת תיקונים בחוק המע"מ • מה תרוויחו מזה?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אתמול (ב') בשעת לילה מאוחרת אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק מס ערך מוסף תיקון שתביא שורת תיקונים בחוק המע"מ.

חוק מס ערך מוסף הקיים קובע את מועד החיוב במס ערך מוסף. ככלל נקבע כי מועד החיוב במס הוא המועד שבו בוצעה העסקה, אך בעסקה למתן שירות חל החיוב במס במועד קבלת התמורה ועל הסכום שנתקבל.

על פי החוק המוצע יורחב החריג לפיו בשירות שניתן על-ידי עוסק, שמחזור העסקאות שלו עולה על 15 מיליון ₪, יחול החיוב במס עם נתינת השירות, ולקבוע כי במקרים שבהם מחיר העסקה מושפע מיחסים מיוחדים בין הצדדים, או שלא נקבע לעסקה מחיר, או שתמורת העסקה, כולה או חלקה, אינה בכסף, יחול החיוב במס עם נתינת השירות.

בין היתר, קובעת ההצעה, כי איחודי עוסקים יחויבו לדווח, תוך 90 יום מתום שנת המס, על סך כל עסקותיהם, כולל רכישות ושירותים שקיבלו. באופן זה יהיה קל יותר לבקרם ולמנוע העלמות מס.

בנוסף, מוצע כי הכנסת או הוצאת טובין בניגוד לחוק האוסר על הכנסת והוצאת טובין מהאזור ומשטחי עזה ויריחו תהפוך לעבירה. המטרה: לאפשר פיקוח על ביצוע הוראות החוק במעברים שבין ישראל והרשות הפלסטינית.

כמו- כן, מוצע כי מלכ"רים ומוסדות כספיים יחויבו בהגשת דוח מיוחד לא רק על רכישת טובין וקבלת שירותים מעוסק, אלא גם על רכישת מקרקעין מעוסק.

17 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכספים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}