י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

מסתמן: ביבי מנוע מלהתערב במינוי מפכ"ל

היועץ המשפטי לממשלה, פנה במכתב לשר גלעד ארדן, אודות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא במוקד חקירת משטרה ומעורבותו האפשרית במינוי מפכ"ל חדש או הארכת כהונת אלשיך. קבע: "אבקש שתפנה אלי טרם תחילת העיסוק בנושא"

נתניהו ואלשיך במינוי המפכ"ל אלשיך. צילום: פלאש 90
נתניהו ואלשיך במינוי המפכ"ל אלשיך. צילום: פלאש 90



היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט פנה היום (שלישי) לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בעניין מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במינוי מפכ"ל חדש למשטרה, והגביל לכאורה את מעורבותו במינוי.

בפנייתו כתב היועמ"ש לארדן כי לאחרונה התקבלו אצלו פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן רב ניצב רוני אלשיך. "בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסוק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשרי, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

במענה לשאלות שהופנו לארדן בכלי התקשורת בעניין, הבהיר כי טרם החל לעסוק בעניין. "בנסיבות אלה, הטענה לניגוד העניינים כאמור אינה רלוונטית בנקודת הזמן הנוכחית", כתב מנדלבליט לארדן.

עוד הוסיף היועמ"ש מנדלבליט בפנייתו, "אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אל הח"מ על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם".

בכך, היועץ המשפטי לממשלה הגביל את עיסוקו של השר ארדן בנושא מינוי מפכ"ל בטרם יעדכן את מנדלבליט, ורומז על כך שראש הממשלה שמעורב בכמה חקירות - לא יוכל להתערב במינוי מפכ"ל המשטרה הבא.
אביחי מנדלבליט גלעד ארדן רוני אלשיך בנימין נתניהו מינוי מפכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}