החסידים באלעד זועמים על הקופה: ליטאי לומד - חסיד נהנה
זעם בקרב קהילות החסידים בעיר אלעד, בעקבות קמפיין לגיוס כספים שפורסם בערב חג השבועות בחוצות העיר • הגר"ז הורוויץ בשיחת התעוררות בליל שבועות כינה אותו "גזענות" • קופת העיר: "סערה בכוס מים"
באדיבותהמצלם
זעם בקהילה החסידית באלעד בעקבות פירסום מודעה של קופת העיר אלעד במקומונים בו נקרא הציבור לתרום לקופה לקראת מגבית חג השבועות.
בתמונה נראה אברך ליטאי שוקד על תלמודו ומעליו הכיתוב 'אם אתה משמח את שלי', ובצידו השני של המודעה נראה אברך חסידי חבוש שטריימל סועד את ליבו במיני מתיקה ועל זה הכיתוב 'אני משמח את שלך'.
בציבור החסידי ראו זאת כזלזול בוטה, התנשאות ויהירות לא פחות כאשר ללא בושה מציגים את הליטאי כ"שלי" דהיינו של הקב"ה ואילו החסיד מוצג כ"שלך" השקוע בענייני עולם הזה ואוכל עוגת קצפת.
"לא ייתכן שפונים אלינו לתרומות ובאותה נשימה יורקים עלינו ומזלזלים בנו", אומר אברך חסידי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.
"התורה אינה שייכת לציבור זה או אחר", הגיבו בזעם אברכים חסידים.
השיא היה כאשר בשיחת התעוררות בליל שבועות בפני מאות אברכים חסידיים לאחר הלימוד ולקראת תפילת ותיקין דיבר המשפיע הגאון רבי זושא הורוויץ רב הקהילה החסידית באלעד וכינה את הפירסום "גזענות".
אחד הנוכחים סיפר עם צאת החג ל'בחדרי חרדים', כי הרב הורביץ הוסיף ואמר: "מדברים על אנטישמיות באיראן וכאן זה קורה בתוך הציבור שלנו" וסיים כי "בזאת יצאנו ידי חובת מחאה".
'בחדרי חרדים' מביא את תגובת 'קופת העיר אלעד': "כוונת המאייר להמחיש את הליטאי (שהוא גם יכול להיות ספרדי באותה מידה) עם גמרא והחסיד עם תיקון לפי המנהגים השונים, שניהם עם מיני מתיקה ושולחן ערוך בכל טוב. כאשר ברור שהכוונה כאשר אחד משמח את שכנו הוא זוכה לשמחה בביתו הוא הן ברוחניות והן בגשמיות".
עוד נמסר בתגובה כי "לאורך כל קמפיין האיורים הושם דגש מיוחד על איזון בין הדמויות השונות כאשר שניהם נותנים ושניהם מקבלים. הלא במידה והמשפט היה הפוך היו טוענים הם הליטאים מרגישים שרק הם נותנים לחסידים, לכן כל פרשנות אחרת מטעה ואין בה שמץ של אמת, אשר עלולה לעורר מחלוקת על סערה בכוס מים".הקמפיין שנתפס כגזעני
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות