ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

'שקלי הקודש': שמונה סוגי החתימות של האדמו"רים מויז'ניץ

כחודשיים לאחר פטירת אביהם זצ"ל, קיבלו על עצמם שמונת האדמו"רים מויז'ניץ להמשיך את נשיאותו בראשות קופת הצדקה 'אהבת ירושלים' והסמיכו את האדמו"ר הצעיר מבניו לטפל בכספים בישראל

'שקלי הקודש': שמונה סוגי החתימות של האדמו"רים מויז'ניץ



בבלנק מיוחד הנושא את השם בני האדמו"ר רבי מרדכי הגר זצ"ל מויז'ניץ, חתמו שמונת האדמו"רים על מכתב תמיכה בקופת 'אהבת ירושלים' לצדקת רבי מאיר בעל הנס, שעמדה תחת נשיאותו של אביהם וחילקה צדקה לעניי ארץ הקודש.

במכתב עליו חתומים האדמו"רים מויז'ניץ ממונסי, קאיימשע לייק, ויליאמסבורג, ירושלים, לונדון, מונטריאול, בית שמש ובורו פארק, הם כותבים שהם מסמיכים את האח מבית שמש לטפל בכל החלוקות והם מקבלים על עצמם את עול הנשיאות לדאוג - כל אחד במקום מושבו לכסף.

במכתב נכתב: "בשבטי ישראל נודיע נאמנה, שאחר פטירת כ"ק אאמו"ר זצללה"ה הכ"מ, שבחזקת אבותיו הק' נשא בעול נשיאות צדקת רמבעה"נ כולל "אהבת ירושלים", הוסכם על ידינו, שבעזרת השי"ת נעבוד כעת באגודה אחת להמשיך בהנהגת הכולל על צד היותר טוב לתועלת עניי ארץ הקודש, שכל אחד מאתנו יקבל עליו עול הנשיאות של הנהגת קיבוץ שקלי הקודש בעיר מושבו, ואחינו אדמו"ר הרה"צ שליט"א מבית שמש ינהיג החלוקה בארץ הקודש כמו שהיה עד עכשיו".

"ועתה אנו פונים בזה לכל אנ"ש די בכל אתר ואתר, להמשיך ולהרבות במעשה הצדקה
הזאת בעין יפה וברוח נדיבה, להחיות נפשות רבות של אחינו עניי ארץ ישראל היושבים על
התורה ועל העבודה בארץ הקודש, אשר עיניהם תלויות ומייחלות להתמיכה הזאת
מאחיהם שבגולה. זכות המצוה הגדולה של צדקת רמבעה"נ המסוגלת לישועות, וזכות אבותינו ורבותינו זי"ע מייסדי הכולל, תגן על כל המשתתפים, שיעלו תפלותיהם לרחמים ולרצון, ויתברכו עם כל מיני השפעות טובות. וד' יהי' בעוזרנו, שיהי' ביכולתנו להחזיק ידי יושבי ארצנו הקדושה ולנהל כוללינו על מי מנוחות כאשר עם לבבנו, והיה מעשה הצדקה שלום".

כל אחד מהאדמו"רים חתם וכתב "הק' ... בן הרבי זצ"ל" ומקום מושבו, מלבד הרבי מויז'ניץ ירושלים, שלא כתב הק' ולא את מקום מושבו.





ויזניץ מונסי קופת צדקה אהבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}