כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סגן ראש ממשלת סין מזהיר: "התנאים הכלכליים העולמיים עגומים"

ואנג קישאן רמז כי סין מעדיפה להתמקד בעידוד הצמיחה מבית, מאשר לדאוג לאיזון הכלכלה העולמית

  • כ"ד חשון התשע"ב
סגן ראש ממשלת סין מזהיר: "התנאים הכלכליים העולמיים עגומים"



סגן ראש ממשלת סין, ואנג קישאן, הזהיר היום כי מצב הכלכלה העולמית קשה, וכי התאוששות לא מאוזנת עשויה להיות הדרך הטובה ביותר לצאת מהמשבר. ואנג אמר את הדברים בעת פגישות הסחר עם ארה"ב.

זו היא האמירה הפסימית השנייה של ואנג בנוגע לכלכלה העולמית תוך ימים ספורים. ביום שבת אמר כי מיתון עולמי כרוני הוא דבר ודאי, וכי על סין להתמקד בבעיותיה מבית.

קובעי מדיניות ברחבי העולם הביעו חשש גובר מפני הסיכונים העומדים אל מול הכלכלה העולמית, מרביתם מצד משבר החובות באירופה. היום חזו ממשלות סינגפור ותאילנד כי כלכלותיהן ירשמו צמיחה שלילית ברבעון הרביעי. יפן דיווחה על ירידה חדה מהצפוי בייצוא שלה באוקטובר.

"התנאים הכלכליים העולמיים ממשיכים להיות עגומים, והבטחת התאוששות כלכלית היא עליונה בסדר העדיפויות", אמר היום ואנג, הבכיר ביותר במשלחת הסחר והפיננסים של סין בפגישה עם ארה"ב. ואנג הוסיף כי על סין וארה"ב לפעול יחדיו להשגת צמיחה כלכלית מאוזנת. אך בדבריו הוא גם רמז כי על סין לדאוג לצמיחה שלה לפני שהיא דואגת לאיזונים העולמיים - או במלים אחרות, שכלכלה חזקה בסין, שתשמר את גירעון הסחר האמריקאי מולה, תהיה טובה יותר לכלכלה העולמית מאשר האטה בסין. "התאוששות בלתי מאוזנת היא עדיפה על מיתון מאוזן", אמר ואנג.

הצמיחה בסין מואטת בהדרגה - ברבעון השלישי צמחה הכלכלה הסינית ב-9.1% לעומת הרבעון המקביל, אל מול צמיחה של 9.5% ברבעון השני ושל 9.7% ברבעון הראשון. לאחר שהידק את המדיניות המוניטרית שלו על מנת להיאבק באינפלציה, הבנק המרכזי של סין החל לרופפה מעט את הגבלות האשראי על הבנקים, על מנת להציל עסקים קטנים הרעבים למזומנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}