כ"ג חשון התשפ"ה
24.11.2024

עשיתם עסקה טלפונית? חברת האשראי תזכיר לכם

בנק ישראל הורה לחברות האשראי, לפרט בדפי החשבונות החודשיים ללקוח, אלו עסקאות בוצעו בעסקה מרחוק, דרך הטלפון או האינטרנט • הדבר יאפשר ללקוח לעקוב אחר ביצוע העסקה

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון



אגף המפקח על הבנקים בבנק ישראל הורה לחברות האשראי, לפרט בדפי החשבונות החודשיים ללקוח, אלו עסקאות בוצעו בעסקה טלפונית כשהלקוח אינו נוכח במקום ביצוע הרכישה.

זאת בעקבות הצעת חוק שקידמו ח"כ אורי מקלב, ח"כ משה גפני וח"כ יריב לוין.

"התקנה תסייע ללקוחות לעקוב אחר העסקאות שהם מבצעים ללא הצגת כרטיס אשראי, טלפונית או דרך האינטרנט, ויקל עליהם לדעת אם אכן ביצעו את העסקה ואם הסכום שבו חויבו מדויק", מסביר מקלב. "התקנה החדשה תקל על הלקוחות בבירור אודות עסקאות לא מוכרות בדף הפירוט ותסדיר את הבלבול שאוחז בו כל אימת שהוא מקבל את דפי פירוט החשבון החודשי".

בהתאם לתיקון שנערך בהוראות המפקח על הבנקים, החל מה-01/03/12 יפורטו בדפי פירוט העסקאות, בנוסף לפרטי העסקה המוצגים כיום, גם שם הספק כפי שהוא מוצג ללקוחותיו, וכן יצוין האם במעמד ביצוע העסקה הוצג כרטיס האשראי.

הדרישה לציין את שם הספק כפי שהוא מוצג ללקוחות באה בכדי למנוע מקרים בהם הספק מוכר בשם מסחרי אחד, בעוד ברישומי המנפיק ובדפי החשבון הוא מוצג בשם אחר. אי התאמה בין השניים מקשה על הלקוח לאמת את נכונות המידע המופיע בדוח הפירוט החודשי, והיא גורמת לעיתים לבירורים מיותרים מול הספק ומנפיק הכרטיס.

בנוסף, מטרת הדרישה כי המנפיק יציין בדף הפירוט, האם הוצג כרטיס במעמד ביצוע העסקה, היא להגביר את ערנותו של הלקוח ולשפר את יכולתו לעקוב אחר עסקאות שבהן לא הוצג כרטיס בבית העסק. בעסקאות אלו גובר החשש מפני שימוש לרעה בכרטיס האשראי על ידי צד שלישי ועל כן הפניית תשומת הלב אליהן חשובה.

סימון מאפייני העסקאות בדף הפירוט החודשי מסייע בהגנה על הלקוח, שכן בהתאם לחוק, כאשר מתעורר חשש לשימוש לרעה בכרטיס האשראי יכול הלקוח, בתוך 30 ימים מיום שנמסרה לו ההודעה על החיוב, לפנות אל המנפיק ולבטל את החיוב, וזאת בכפוף לבדיקת עובדות המקרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}