כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

משבר דלק המטוסים חזר? תיתכן בעיה באספקת דלק לטיסות

בביקורת שנערכה באחד המיכלים בחווה של חברת פז נמצא מקדם הפרדת המים בדלק נמוך מהתקן

  • כ"ג חשון התשע"ב
משבר דלק המטוסים חזר? תיתכן בעיה באספקת דלק לטיסות

רש"ת פירסמה הערב הודעה בה עידכנה את חברות התעופה כי ייתכן שלא תוכל לספק את כל מלאי הדלק לטיסות ארוכות הטווח. המגבלות על אספקת הדלק היו אמורות להתחיל היום (א') בשעה 20:00 אך נדחו למחר (ב') בשעה 22:00 בלילה. הודעת הדחיה הגיעה לאחר שתוצאות בדיקות חדשות של הדלק שצריך להיות מסופק למטוסים נמצאו תקינות.

הכוונה לטיסות לארה"ב ולמזרח הרחוק. הטיסות לאירופה ימריאו כרגיל. הטיסות ארוכות הטווח יבצעו נחיתת ביניים באירופה כדי להשלים את התדלוק. בביקורת שנערכה באחד המיכלים בחווה של חברת פז נמצא מקדם הפרדת המים בדלק נמוך מהתקן. בניגוד למשבר הקודם, ברש"ת מעריכים שלא מדובר בבעיה מערכתית.

הבוקר התקיימה ישיבה בין ראשי רש"ת לנציגי פז. מקור התקלה, לדברי נציגי פז, הוא בהפקת הדלק. בפז הבטיחו לספק דלק חליפי לנתב"ג. כמו כן, באל על החלו בהתייעצויות לגבי הערכות החברה לטיסות ליעדים מרוחקים. גם ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א הודיע כי עודכן בנעשה, ועשוי לשלוח צוות בדיקה משלו.

מוקדם יותר היום נכתב בהודעת רש"ת כי "בעקבות הודעת חברת פז נכסי תעופה המספקת ואחראית על תקינות הדלק לנתב"ג, על כך שבבדיקות מעבדה שנערכו בפתח חוות המיכלים התגלה כי מקדם הפרדת המים בדלק נמוך - בוצעו בדיקות נוספות שערך מנהל הדלק בשיתוף מומחים והוחלט על נקיטת צעדים ובכלל זה היערכות של רש"ת ושל חברת הדלק לאפשרות שהזרמת הדלק מחוות המיכלים לנתב"ג תופחת חלקית מהשעה 20:00 הערב, ועד לקבלת ממצאי מעבדה נוספים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}