כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

זעם בימין: נתניהו הקפיא חוק התרומות

בצעד מפתיע החליט רה"מ שלא להעלות לדיון את הערר שהגישו השרים דן מרידור ובני בגין • ח"כ אקוניס לא מתייאש: "אכניס תיקונים ואקדם ההצעה לקריאה שניה ושלישית"

ראש בראש. אקוניס וביבי
ראש בראש. אקוניס וביבי

לאחר שנמנע מלהצביע בעד החוק עובר היום (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להילוך מעשי בדרך לעצירת החוק שמטרתו למנוע תרומות לארגוני זכויות אדם בארץ ומקפיא אותו.

בהחלטה מפתיעה החליט נתניהו שלא להעלות לדיון את הערר שהגישו השרים דן מרידור ובני בגין (ליכוד), שלום שמחון ואורית נוקד (העצמאות) נגד הצעות החוק השנויות במחלוקת.

הצעת החוק, שהוגשה בידי ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) קובעת כי לארגוני זכויות אדם יותר לקבל תרומות ממשלות זרות בגבוה של עד 20 אלף שקלים בלבד למשך שנה. ההצעה השנייה, אותה הציעה ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) דורשת להטיל מס כבד בשיעור של 45 אחוזים על תרומות מסוג זה.

מטרת הצעות החוק היא לשתק בעיקר את ארגוני השמאל, ולכן הן עוררו תגובות נזעמות בעיקר מהצד השמאלי של המפה, כולל מצד מפלגת "קדימה". כזכור, בשבוע שעבר אושרו שתי ההצעות בוועדת שרים לענייני חקיקה, אולם השרים הנ"ל הגישו ערר שאמור היה לעלות היום בישיבת הממשלה. נתניהו הפתיע והודיע לחברים כי ח"כ אקוניס החליט שלא לקיים בשלב הזה את הדיון בערר, צעד שמשמעותו המעשית היא מניעה מהבאת החוקים למליאת הכנסת.

לפני מספר ימים פנה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין אל נתניהו וביקש ממנו לשנות את הצעת החוק כך שהיא תפריד באופן ברור בין עמותות פוליטיות לבין עמותות א-פוליטיות.

בעקבות כך שוחח נתניהו עם אקוניס, הסביר לו כי מדובר בניסוח כולל מדי שיוכל להביא למסקנה לפיה הוא כולל גם עמותות העוסקות בנושאים חברתיים וכלכליים, והביא להחלטת אקוניס לעצור את התהליך.

מן הצד הימני בליכוד נשמעו הבוקר תגובות נזעמות ולפיהן דווקא הצעת החוק היא שמחזקת את הדמוקרטיה ומונעת ממדינות זרות להתערב בשיח הפוליטי.

גם ח"כ אקוניס הגן על החוק 'שלו' באמרו כי מדובר ב"חוק מוסרי וצודק" וכי בדעתו להכניס תיקונים בהצעתו ואז לקדם אותו לקריאה שנייה ושלישית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}