כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גוגל חשפה חנות מתחרה לאייטיונס: תאפשר רכישה ושיתוף שירים בגוגל פלוס

בחנות מציעה גוגל 13 מיליון שירים וחתמה על הסכמים עם EMI, סוני ויוניברסל. גוגל תאפשר לאמנים לתמחר אלבומים ולמכור אותם עצמאית בחנות, עם חלוקה ברווחים

  • כ' חשון התשע"ב
חנות Music של גוגל. פתוחה גם למכשירי אפל  צלם: גוגל
חנות Music של גוגל. פתוחה גם למכשירי אפל צלם: גוגל



גוגל חשפה אתמול בלילה (ה') את התשובה שלה לאייטיונס של אפל. מדובר בחנות מוסיקה שתהווה חלק משירות Google Music, שעלה לאוויר בגרסת בטא בחודש מאי האחרון. במסגרת Google Music, המהווה שירות ענן, יוכלו גולשים להעלות לאחסון ברשת את כל אוסף המוסיקה שלהם ולסנכרן אותו בין מחשבים, טלפונים ניידים ונגנים, אפליקציית גוגל מיוזיק מוצעת באנדרואיד מרקט.

על פי החידוש שנחשף אתמול, גוגל תציע ב- Music גם שירים למכירה, בדומה לחנות האייטיונס של אפל שהיוותה עד עתה שחקן שולט יחיד במודל זה של שוק מכירות המוסיקה הדיגיטלית. התוכן בחנות של גוגל יגיע משלוש חברות תקליטים גדולות: EMI, יוניברסל וסוני מיוזיק. נעדרת מן ההסכמים חברת הענק Warner המציעה תכנים באייטיונס. על פי Cnet, ההיצע של וורנר מהווה כ-20% מההיצע בשוק המוסיקה. מגוגל נמסר כי בחנות מוצעים כעת 13 מיליון שירים.

התמחור בחנות הוא בין 0.99 ל-1.29 דולר לשיר. לקוחות T-Mobile יוכלו לשלם על הרכישות בחנות באמצעות מערכת הבילינג של חברת הסלולר. הקבצים יוצעו בתצורת MP3, ב- 320 kbps . מגוגל נמסר כי עד היום הורדו 100 מיליון שירים מתוך היצע מוגבל של שירים שהציעה החברה בחינם.

אולם חידוש מרכזי שעשוי לסייע לעצב את דמותה של תעשיית התקליטים בעתיד הוא שיתופי הפעולה שמציעה גוגל למוסיקאים עצמאיים ואמני אינדי. בחנות הוקם איזור בשם "artist Hub" שיאפשר לאמנים להעלות את האלבומים שלהם לחנות ולתמחר אותם על פי ראות עיניהם.

גוגל תנסה לשכנע אמנים לחתום על הסכם למכירת התכנים בחנות שלה, ולוותר על התיווך של חברות התקליטים. במסגרת העסקה עם גוגל יוכלו האמנים למכור את השירים שלהם גם ביו-טיוב, וישמרו לעצמם כ- 70% מהרווח. הראפר באסטה ריימס יהיה הראשון למכור את האלבום החדש שלו בלעדית בגוגל מיוזיק.

גוגל תשלב את החנות החדשה גם ברשת החברתית שלה, גוגל פלוס. חברים בגוגל פלוס יוכלו לשתף שירים עם חבריהם ולהציע אותם להאזנה חד-פעמית, מודל המעודד רכישה. מהלך זה מהווה מענה ל-Open Graph שהציגה פייסבוק לאחרונה, שכולל שיתוף פעולה עם שירותי מוסיקה דוגמת ספוטיפיי. השירות זמין כרגע רק ללקוחות בארה"ב, שיוכלו להתחבר אליו ללא צורך בהזמנה. מגוגל ישראל נמסר כי החברה שואפת להביא את השרות למשתמשים נוספים ברחבי העולם, אבל כרגע אין מידע לגבי הרחבת השרות מחוץ לארה"ב.

בניגוד לאפל, שמאפשרת סנכרון של ספרית המוסיקה רק לבעלי מכשירי אפל - גוגל פתחה את Music לבעלי כל המכשירים. בעלי מכשירים של אפל יכולים להוריד את אפליקציית Google Music באמצעות האפ-סטור אולם השירים ניתנים לשמיעה דרך חיבור בגוגל מיוזיק בלבד ועל כן לא יהיה ניתן לסנכרן אותם ב-iCloud.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}